(υπεύθυνη: κα Τομαδάκη, καθηγήτρια Μαθηματικών

Και Β. Μοτσάκος, δάσκαλος-Μαθηματικός)

(μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 30)

Εξάσκηση στα μαθηματικά και συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς.

(υπεύθυνη: κα Ν. Ποντίκη, καθηγήτρια Αγγλικών)

(μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 20)

Οι μαθητές ενημερώνονται και προβληματίζονται πάνω σε διεθνή κοινωνικά, περιβαλλοντικά και πολιτικά ζητήματα, ενώ ταυτόχρονα γίνεται η προετοιμασία  για τη συμμετοχή τους  στο μαθητικό συνέδριο MUN, που διοργανώνει το σχολείο μας.

(υπεύθυνος: κ. Αναγνώστου, καθηγητής πληροφορικής)

(μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 14)

Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ 

Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ είναι ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξης αλγορίθμων σε μορφή ψευδοκώδικα, ειδικά σχεδιασμένο για τη ΓΛΩΣΣΑ προγραμματισμού που διδάσκεται στο πλαίσιο του μαθήματος «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον» (ΑΕΠΠ) της Γ΄ Γενικού Λυκείου.

Είναι εγκεκριμένος από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ως κατάλληλος για εργαστηριακή χρήση στη Β/θμια εκπαίδευση και έχει διατεθεί σε όλα τα σχολεία μέσω του πακέτου Αλγοριθμική και Προγραμματισμός του ΥΠΕΠΘ.

(υπεύθυνη: κα Β. Σούκουλη, καθηγήτρια Θεατρικής Αγωγής)

(μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 20)

Φέτος στον όμιλο της θεατρικής αγωγής  θα εξερευνήσουμε σε βάθος τον κόσμο του θεάτρου!

Μέσα από παραδοσιακές αλλά και από πρωτότυπες θεατρικές ασκήσεις θα δεθούμε ως ομάδα, θα κατανοήσουμε τους κανόνες ,αλλά και μέρη από την ιστορία του θεάτρου, θα ανακαλύψουμε τη μαγεία της σκηνής και θα εκφράσουμε πτυχές του εαυτού μας με χαρά και δημιουργικότητα, δίχως φόβο. Όμως το ταξίδι μας στο θέατρο δεν τελειώνει εκεί. Όλα αυτά θα γίνουν τα εργαλεία, ώστε να ανεβάσουμε ένα θεατρικό έργο και να νιώσουμε αληθινοί ηθοποιοί!

(υπεύθυνος: κ. Παλόγλου)

(μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 18)

 Στον όμιλο Εικαστικών δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να πειραματιστούν με διαφορετικά υλικά και τεχνικές σε ατομικό και ομαδικό πλαίσιο, ενώ, ταυτόχρονα, επιχειρούνται συμμετοχές σε διαγωνισμούς, δημιουργία κατασκευών για το Χριστουγεννιάτικο Bazaar κ.ά.

Επιπλέον, σε αυτόν τον όμιλο, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να παρέμβουν εικαστικά σε χώρους του σχολείου, με σκοπό την οικειοποίηση του άμεσου περιβάλλοντος της καθημερινότητάς τους. Παράλληλα, αναλαμβάνουν την εικαστική επιμέλεια των μεγάλων εκδηλώσεων του σχολείου.

(υπεύθυνος: κ. Κατσαράκης)

(μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 16)

Περιεχόμενο:

  • Αναφορά σε ιστορικά κινήματα και σημαντικούς δημιουργούς, ενταγμένους στο εκάστοτε κοινωνικό πλαίσιο, με διαδραστικές παρουσιάσεις στην τάξη (φωτογραφίες, video, PowerPoint).
  • Επισκέψεις επαγγελματιών στον χώρο του σχολείου.
  • Εξοικείωση με τις βασικές αρχές του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού (όψεις, κατόψεις, προοπτικά κλπ).
  • Δημιουργία σχεδίων και αρχιτεκτονικών σκίτσων με διάφορα υλικά και τεχνικές.
  • Ατομικά και ομαδικά πρότζεκτ τρισδιάστατα, με πλήθος υλικών (χαρτόνια, κούτες, ανακυκλώσιμα αντικείμενα, μακετόχαρτα, πηλός, κ.λπ).

Τελικό προϊόν:

Πλαστικές μακέτες, το θέμα των οποίων θα προκύψει συνεργατικά στην πορεία των συναντήσεων. Κάθε μακέτα θα αποτελεί μια συλλογική δουλειά ικανών διαστάσεων και θα μπορούσε να αφορά από ένα νεολιθικό χωριό, μια πλατεία, ένα σπίτι από το μέλλον, ένα installation, ένα σκηνικό ταινίας ή παραμυθιού, ουσιαστικά οτιδήποτε αναπτύσσεται στις τρεις διαστάσεις. Θα γίνει επιπλέον μελέτη που θα αφορά τα χρώματα, το φωτισμό και την ένταξη στο φυσικό ή αστικό περιβάλλον, ανάλογα με το είδος του τελικού προϊόντος.

 

Παιδαγωγικοί στόχοι:

Κύριος στόχος είναι μια πρώτη, ολιστική επαφή με την εφαρμοσμένη τέχνη της αρχιτεκτονικής, τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Παιδιά που αποφασίσουν να απασχοληθούν αργότερα στον ευρύτερο τομέα του ντιζάιν, θα έχουν καλλιεργήσει, στοιχειωδώς, την αισθητική τους, έχοντας μια πρώτη ολοκληρωμένη αντίληψη του αντικειμένου. Επιπλέον, μέσα από την τριβή με τα υλικά και την πορεία από τη σύλληψη της αρχικής ιδέας έως την παρουσίαση του τελικού πρότζεκτ, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να ακονίσουν το μυαλό και τις αισθήσεις, να εξασκήσουν την υπομονή και τη δημιουργικότητά τους και να δουν από πρώτο χέρι την αξία της συνεργασίας και της ανάληψης της ευθύνης για την επίτευξη ενός κοινού χειροπιαστού αποτελέσματός.

(υπεύθυνος: κ. Λύκκας)

(μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 15)

(Για μαθητές Β’ και Γ’ Γυμνασίου, οι οποίοι πρέπει να έχουν laptop)

Θα ασχοληθούμε με ψευδογλώσσα και γραφή αλγορίθμου καθώς και προσέγγιση της python, που είναι ανώτερη γλώσσα προγραμματισμού.

Οι μαθητές που θα επιλέξουν τον όμιλο αυτόν πρέπει να έχουν δικό τους laptop και να είναι μαθητές β και γ γυμνασίου καθώς είναι αρκετά δύσκολος όμιλος και δεν προσφέρεται για μικρότερες ηλικίες.

Οι μαθητές επίσης πρέπει να έχουν στο νου του ότι πρέπει να ακολουθήσουν τον όμιλο και για το δεύτερο τετράμηνο καθώς είναι αρκετά μεγάλη η ύλη που θα ασχοληθούμε.

Υπεύθυνη: κ. Β. Χριστοδούλου

(μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων 15)

 Στον Όμιλο αυτό οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ασχοληθούν με θέματα του ενδιαφέροντός τους, είτε σε σχολικό είτε σε τοπικό επίπεδο, να κάνουν ρεπορτάζ για θέματα πολιτισμού, τέχνης ιστορίας κ.α., να πάρουν συνεντεύξεις και να αρθρογραφήσουν.

Σκοπός τους θα είναι η ενημέρωση των συμμαθητών τους για θέματα που τους απασχολούν ή για θέματα που τους άρεσαν και θα ήθελαν να μοιραστούν μαζί τους.

Βασικοί εκπαιδευτικοί στόχοι του ομίλου είναι:

α. η καλλιέργεια και η ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών.

β. η ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών.

γ. η ανάληψη πρωτοβουλιών.

δ. η ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων τους μέσω της ομαδοσυνεργασίας, αλλά και μέσω των ερευνητικών μεθόδων (ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις).

ε. η παραγωγή λόγου και η άσκηση στην παραγωγή διαφορετικών μορφών κειμένων (είδηση, ρεπορτάζ, συνέντευξη, άρθρο, δοκίμιο, σχολιασμός έργων τέχνης, βιβλιοπαρουσίαση, παρουσίαση καλλιτεχνικών έργων ή ειδήσεων).

(υπεύθυνος: κ. Ευσταθίου)

(μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 15)

To ακρωνύμιο STEAM προέρχεται από τους όρους Science Technology Engineering Arts Mathematics και χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει εκπαιδευτικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους τομείς της Επιστήμης της Τεχνολογίας της Μηχανικής και των Μαθηματικών αλλά ακόμα και των τεχνών.

Η εκπαίδευση STEAM ξεκίνησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής από την ανάγκη να συνδεθεί άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία με την καινοτομία. Η τρισδιάστατη εκτύπωση (3D Printing) είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα διαδικασίας η οποία μπορεί να ενταχθεί στην εκπαίδευση STEAM.

Το 3D Printing έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως μια νέα βιομηχανική επανάσταση οπού η παραγωγή μετατοπίζεται στα χέρια των καταναλωτών. Σήμερα είναι εφικτό να ‘’εκτυπώσουμε’’ πολλά από τα αντικείμενα που χρειαζόμαστε ακόμα και στο σπίτι μας παρακάμπτοντας την κλασσική γραμμή παραγωγής όπως την γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Αναμφισβήτητα το 3D printing είναι μια διαδικασία εκδημοκρατισμού της παραγωγής.

Ο όμιλος STEM των Εκπαιδευτηρίων μας ακολουθώντας τις αρχές του ”STEM Education” αποσκοπεί στο να βελτιώσει τις δεξιότητες των μαθητών σε θέματα που σχετίζονται με τις επιστήμες και την τεχνολογία. Μέσα στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές θα εκπαιδευτούν στην χρήση προγραμμάτων τρισδιάστατης σχεδίασης αλλά θα μυηθούν και στις λεπτομέρειες του 3D Printing (Τρισδιάστατη Εκτύπωση).

Θα σχεδιάσουν και θα εκτυπώσουν τα δικά τους αντικείμενα και θα έρθουν σε επαφή με κάποιες πολύ βασικές ιδέες μηχανολογικού σχεδίου και αντίστροφης μηχανικής (reverse engineering).

Από αυτή την διαδικασία οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες οι οποίες θα αποτελέσουν εφόδιο για το μέλλον τους ανεξάρτητα από την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν στις σπουδές τους.

Υπεύθυνη: Λ. Χαραλάμπους

(μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων 17)

Ενασχόληση με την κατασκευή διάφορων αντικειμένων, όπως είναι για παράδειγμα τα διακοσμητικά είδη και τα είδη σπιτιού γενικά, τα εποχιακά είδη (πασχαλινές λαμπάδες, πρωτοχρονιάτικα στεφάνια και γούρια, ημερολόγια τοίχου, στολισμένα δερμάτινα σανδάλια κ.α.), τα είδη ένδυσης και τα αξεσουάρ (κοσμήματα, τσάντες, πλεκτά, μπρελόκ κ.α.), τα σχολικά είδη και τα παιχνίδια, διάφορα είδη δώρων (κορνίζες κ.α.).

Ο όμιλος έχει ως κύριο στόχο να καλλιεργήσει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών. Μέσα από την ενασχόληση τους με την κατασκευή διάφορων χρηστικών και διακοσμητικών αντικειμένων, οι μαθητές εξοικειώνονται με τη χρήση εργαλείων και τεχνικών, μαθαίνουν να είναι αυτόνομοι και να τολμούν, να ανταλλάσσουν απόψεις, να ακολουθούν οδηγίες και να συνεργάζονται.

(υπεύθυνος: κ. Πανουσόπουλος)

(μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 20)

Όλοι μας γνωρίζουμε το καράτε ως άθλημα. Δεν ξέρουμε όμως ότι, ενώ συγκαταλέγεται στις πολεμικές τέχνες, είναι το κύριο άθλημα του οποίου η γνώση μάς επιτρέπει να προστατεύουμε τον εαυτό μας, να διασφαλίζουμε την ακεραιότητά μας και την υγεία μας. Το καράτε, όπως βέβαια κάθε τεχνική αυτοάμυνας, θα πρέπει, για να έχει αποτέλεσμα, να διδάσκεται από έμπειρους και αναγνωρισμένους από τη ΓΓΑ προπονητές.

Το καράτε προσφέρει πάρα πολλά:

  • Βελτίωση του καρδιοαναπνευστικού συστήματος.
  • Αύξηση της ταχύτητας και της εκρηκτικής δύναμης.
  • Αποφυγή αρνητικών συνηθειών και ώθηση στην υγιεινή διατροφή.
  • Πειθαρχία
  • Ανάπτυξη του θάρρους. Καταπολέμηση του φόβου και της δειλίας.
  • Αυτοπεποίθηση

Υπεύθυνη κ. Σκαγιά

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων 16

Ο Μοντέρνος χορός  αναπτύσσει την τεχνική του με τρίπτυχο την ενδυνάμωση, την ευλυγισία και την μουσικότητά μέσα από διαφορετικά μουσικά είδη, όπως pop, jazz, μπλουζ και percussion.

Καθώς αναπτύσσεται ,προσαρμόζεται ανάλογα την μεταβαλλόμενη μόδα χορού της εποχής. Η τεχνική και η διαδικασία βαδίζουν παράλληλα μέσα από την ασφαλή ομπρέλα του συστήματος ISTD.Η ενέργεια κι ο δυναμισμός που απαιτείται γι’ αυτό το είδος παράγει εκρηκτικές φιγούρες που πάντα εντυπωσιάζουν.

Υπεύθυνη: κ. Μαρία Ιατρίδη (εκπαιδευτικός, δημοσιογράφος, συγγραφέας)

Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων 16

Έχουμε φωνή! Και έχουμε την καλύτερη φωνή. Αυτή των παιδιών… Οι μαθητές γίνονται μικροί δημοσιογράφοι και δημιουργούν τη δικιά τους διαδικτυακή ραδιοφωνική εκπομπή! Προκειμένου να φτάσουν εκεί ξεκινούν ένα όμορφο ραδιοφωνικό ταξίδι που τα έχει όλα μέσα.

Επίσκεψη σε ραδιοφωνικό σταθμό, συνομιλίες με έμπειρους δημοσιογράφους, γνωριμία με κανόνες ραδιοφώνου, ορθοφωνία, σημαντικότητα είδησης, ρεπορτάζ, μουσική…

Μέσα από αυτόν τον όμιλο εξασκούνται δεξιότητες όπως συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, αυτενέργεια, επικοινωνία…

Τελικό προϊόν οι live εκπομπές των μαθητών με θέμα αποκλειστικά της αρεσκείας τους -μέσω του syzefxi web radio- τις οποίες μπορείτε να ακούτε και οποιαδήποτε άλλη στιγμή καθώς θα ηχογραφούνται και θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Στον… αέρα του Πλάτωνα όλα μπορούν να συμβούν!

(υπεύθυνη: κα  Παπασκαρλάτου)

(μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 15)

(για μαθητές Γυμνασίου)

Βάλε το μυαλό σου να δουλέψει για σένα! «Δημιούργησε» τον εαυτό σου, όπως τον θες! Τόλμα να ονειρευτείς, να ζητήσεις και, με απλές επιλογές, να κατακτήσεις ό,τι φαντάζεσαι!

Σε αυτόν τον όμιλο, θα επικοινωνήσουμε με έναν διαφορετικό τρόπο. Με τον εαυτό μας, με τους φίλους μας και με την πραγματικότητα γύρω μας. Θα δουλέψουμε με φωτογραφίες και λέξεις, μουσική, φιλοσοφία, μύθους, χιούμορ, τεχνικές coaching και συνταγές… μαγειρικής, για να βιώσει, κάθε ένας από εμάς, τις μοναδικές δυνατότητες που έχει, να φτιάξει τον εαυτό του, την κοινωνία του και τη ζωή του, όπως τη θέλει. Αρκεί, να μετακινηθεί από τις όποιες θέσεις ανασφάλειας και στρες, νιώθει να του επιβάλλουν οι εξωτερικές συνθήκες, και να προσεγγίσει αβίαστα το άπειρο δυναμικό του.

Δουλεύουμε την ενδο-δυνάμωση και την αυτοπεποίθηση, με απλό οικείο τρόπο. Κατά περίπτωση, συμπράττουμε και με άλλους ομίλους, για τη δημιουργία κοινών εμπειριών ή έρευνας. Είμαστε μια ομάδα σκέψης, πειραματισμού, φαντασίας και δημιουργικής χαράς! Περνάμε τέλεια,  απλά… γιατί μπορούμε!

(Υπεύθυνη: Χριστίνα Μάγγου, διακοσμήτρια εσωτερικών χώρων)

(μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 15)

Με αφορμή την ανακαίνιση του σχολείου μας , θα έχουν τα παιδιά την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά  τις αλλαγές που γίνονται.

Στόχος αυτού του ομίλου είναι να δουν πρακτικά τι σημαίνει ανακαινίζω έναν χώρο.

Project:  ο κάθε μαθητής θα επιλέξει έναν δικό του χώρο τον οποίο θα μελετήσουμε και θα παρουσιάσουμε!

(υπεύθυνη: κα Δουβογιάννη)

(μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 24)

Αφορά δεξιότητες που πρέπει να έχει κάποιος για να ενεργήσει σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Χωρίζεται σε 2 μέρη, αντιμετώπιση επειγόντων περιστατικών (εγκεφαλικό,  καρδιακό, ατύχημα σπονδυλικής στήλης κ.α) και σε δευτερευούσης παροχής βοήθειας (τραυματισμοί, σπασίματα κ.α). Το μάθημα περιλαμβάνει ειδικά σενάρια, στα οποία καλούνται οι μαθητές να ανταπεξέλθουν.

(*Λόγω COVID υπάρχουν οδηγίες, ώστε να μην γίνεται mouth to mouth αλλά απλή περιγραφή. Ο οργανισμός EFR είναι πιστοποιημένος παγκοσμίως και στην Ελλάδα (αναγνώριση που δεν έχουν άλλοι αντίστοιχοι οργανισμοί) 

Κόστος συμμετοχής 80 ευρώ