Στις 9 και 10 Μαΐου, οι εκπαιδευτικοί της Προσχολικής Αγωγής του Σχολείου μας, κ. Δήμητρα Μπέλλου και κ. Πόλα Βλάχου και των Νηπιαγωγείων του Ομίλου μας, Kissifer και Miniversity, κ. Εύη Βασσάλου και κ. Δήμητρα Καπούτση ταξίδεψαν στο Reggio Emilia της Ιταλίας και συμμετείχαν σε εκπαιδευτικά προγράμματα, που είχε οργανώσει το Institute Reggio Greece. Οι σταθμοί ήταν τρεις:
Loris Malaguzzi International Centre
Το Διεθνές Κέντρο Loris Malaguzzi είναι ένας τόπος συνάντησης, διαλόγου και ανταλλαγής ιδεών για όσους σκοπεύουν να καινοτομήσουν στην εκπαίδευση και τον πολιτισμό σε όλο τον κόσμο. Είναι ένας χώρος ανοιχτός σε κάθε ηλικία και σε διαφορετικούς πολιτισμούς, ένας χώρος που παράγει έρευνα, πειραματισμό και καινοτομία σχετικά με το περιεχόμενο και τις διαδικασίες της εκπαίδευσης.
Αναπτύχθηκαν πτυχές του εκπαιδευτικού προγράμματος του Reggio Emilia με εισηγήτρια την Pedagogista, Lorella Trancossi:
- Όταν η θεωρία συναντά την πράξη
- Το περιβάλλον είναι δάσκαλος
- Η οργάνωση των Atelier / δημιουργώντας πολυδιάστατα περιβάλλοντα γνώσης και δημιουργικότητας
- Το δικαίωμα του παιδιού αλλά και του ενήλικα στην ουτοπία και την ευτυχία
- Συμμετοχή στα εργαστήρια: The Languages of Gears, Ray of Light, The Secrets of Paper (Atelier)…
"Iride" kindergarten - Guastalla
Πρόκειται για ένα αρχιτεκτονικό κόσμημα (ένας συνεχής διάλογος μεταξύ του εσωτερικού και εξωτερικού χώρου) του Mario Cucinella, ένα κτήριο με γυαλί, κοιλότητες ξύλου και κατακόρυφα ξύλινα στοιχεία που παραπέμπουν στις συστάδες δέντρων της ιταλικής υπαίθρου. Όλες οι αισθητηριακές ανακαλύψεις των παιδιών που σχετίζονται με το φως, τα χρώματα, τους ήχους, έχουν σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψιν τα αναπτυξιακά τους στάδια.
"Remida", the Creative Recycling Centre
Το Re- Mida είναι ένας οργανισμός που διοικείται από το Fondazione Reggio Children – Centro Loris Malaguzzi στον οποίο συγκεντρώνεται βιομηχανικό ή άλλο υλικό, που θεωρείται ατελές ή «άχρηστο», ταξινομείται με ιδιαίτερη αισθητική και επαναχρησιμοποιείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Η δημιουργική επαναχρησιμοποίηση των υλικών και αντικειμένων μεταφέρει μηνύματα όχι μόνο για την εκπαίδευση, αλλά και για την οικολογία, τη βιωσιμότητα και την ηθική.
Το εκπαιδευτικό μας ταξίδι με προορισμό το Reggio Emilia είχε ως σκοπό να ενισχύσει τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας στο πρόγραμμα που μας εμπνέει (παιδαγωγική προσέγγιση Reggio Emilia) και προσφέρει στα παιδιά, ένα μεγάλο φάσμα δυνατοτήτων, για να ερευνήσουν και να ανακαλύψουν τον κόσμο που τα περιβάλλει με πολλαπλούς τρόπους, έχοντας το παιχνίδι ως την υψηλότερη μορφή έρευνας.