Στον Πλάτωνα διδάσκουμε την ύλη που ορίζει το Υπουργείο Παιδείας ανά τάξη, οργανωμένη και εμπλουτισμένη με βάση τις αρχές και τις πρακτικές του αντίστοιχου προγράμματος ΙΒ. Για να ανταποκρίνεται η αξιολόγηση ουσιαστικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, οι μαθητές μας στο Δημοτικό αξιολογούνται με δύο τρόπους:
- Βαθμολογία του Ελληνικού Σχολείου.
- Αξιολόγηση σε ένα φάσμα παραμέτρων και δεξιοτήτων, κατά τα πρότυπα του PYP
Aξιολόγηση PYP
Η αξιολόγηση στο PYP έχει στόχο τη βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης των παιδιών. Με αυτόν τον γνώμονα:
- Δεν αξιολογούμε μόνο τα αποτελέσματα του μαθήματος, αλλά και την αποτελεσματικότητά του.
- Η κουλτούρα του σχολείου περιλαμβάνει τη συνεχή αξιολόγηση για όλη τη σχολική κοινότητα και από όλη τη σχολική κοινότητα.
- Συνεχώς αξιολογούμε και εντοπίζουμε τι ξέρει και τι μπορεί να κάνει ο μαθητής, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας
- Οι γονείς γνωρίζουν τον στόχο πάνω στον οποίο δουλεύει το παιδί τους, αλλά και την πρόοδό του σχετικά με τον στόχο αυτό! Έτσι, η συνεργασία Σχολείου –οικογένειας είναι πολύ αποτελεσματικότερη .
Χαρακτηριστικά της αξιολόγησης PYP:
- Συνδέεται με τον αληθινό κόσμο
- Πρέπει να έχει ξεκάθαρα, γνωστά από πριν στα παιδια, κριτήρια
- Πρέπει να έχει διαφορετικά εργαλεία για κάθε περίσταση
- Βασίζεται στην πρόοδο του κάθε μαθητή, όχι στη σύγκρισή του με τους άλλους
- Εμπλέκει και τους μαθητές, με τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης
- Είναι συνεχής
- Δίνει feedback, αλλά και feedforward! (δίνει κατευθύνσεις για το μέλλον)
- Όλοι γνωρίζουν τι πρέπει να αξιολογήσουν και γιατί
- Όλοι γνωρίζουν τι σημαίνει ποιότητα στην αξιολόγηση
- Όλοι γνωρίζουν τι δεδομένα πρέπει να συλλέγουν
- Όλη η σχολική κοινότητα έχει και χρησιμοποιεί κοινή γλώσσα σχετικά με την αξιολόγηση
Peer–assessment
Πολύ χρήσιμο εργαλείο για την αξιολόγηση των μαθητών, που παράλληλα αναπτύσσει και τις αξιολογητικές δεξιότητες των ίδιων, είναι η αξιολόγησή τους από τους συμμαθητές τους (peer feedback) ! Είναι πολύ αποτελεσματική, διότι:
- Δίνεται στη γλώσσα που οι μαθητές συνηθίζουν να χρησιμοποιούν μεταξύ τους
Οι μαθητές είναι πιο έτοιμοι και ανοιχτοί στο να αποδεχθούν το feedback o ένας από τον άλλο.