Μαθητικοί Όμιλοι

Από το σχολικό έτος 2010- 2011 λειτούργησε στο σχολείο μας για πρώτη φόρα ο θεσμός των Μαθητικών Ομίλων. Θεωρούμε ότι το σχολείο ως χώρος αλληλεπίδρασης και κοινωνικοποίησης των παιδιών καλείται να καλύψει όχι μόνο τις γνωστικές, αλλά και τις συναισθηματικές ανάγκες τους και ότι μπορεί να συμβάλλει στην καλλιέργεια και στην ανάδειξη των δεξιοτήτων και των ταλέντων τους. Οι Μαθητικοί Όμιλοι απευθύνονται σε μαθητές Γυμνασίου, η συμμετοχή είναι ελεύθερη και οι  μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν όμιλο σε κάθε τετράμηνο. Λειτουργούν με επίβλεψη και συνεργασία εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και όλων των βαθμίδων, μέσα στο πρόγραμμα του Σχολείου.

Μέσα στους ομίλους οι μαθητές μας, έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν διάφορους επαγγελματικούς χώρους, να ασχοληθούν με αντικείμενα του ενδιαφέροντός τους, αναδεικνύοντας τις ικανότητες και τις κλίσεις τους ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν και εκφράζονται με πολλούς τρόπους.

Οι Όμιλοι που λειτουργούν κατά τη φετινή σχολική χρονιά είναι οι παρακάτω:

Εξάσκηση στα μαθηματικά και συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς.

Οι μαθητές ενημερώνονται και προβληματίζονται πάνω σε διεθνή κοινωνικά, περιβαλλοντικά και πολιτικά ζητήματα, ενώ ταυτόχρονα γίνεται η προετοιμασία  για τη συμμετοχή τους  στο μαθητικό συνέδριο MUN, που διοργανώνει το σχολείο μας.

Προγραμματισμός σε διαδικτυακή κοινότητα. Τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν τις δικές τους διαδραστικές ιστορίες, δικά τους παιχνίδια και κινούμενα σχέδια  και να μοιραστούν τις δημιουργίες τους με άλλα παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Είναι η ανάπτυξη ιδιαίτερων ικανοτήτων και κλίσεων των μαθητών σε διάφορα γνωστικά πεδία, μεταξύ των οποίων και η πληροφορική.

ΤΕΛΙΚΟ ΠΡOΪΟΝ : Παρουσίαση των έργων της ομάδας.

Μέσα σε ένα θεατρικό εργαστήρι, δουλεύουμε δημιουργικά και επινοητικά και κάθε μέλος της ομάδας έχει ζωτικό χώρο για να εκπαιδευτεί, να εξελιχθεί, να καταθέσει και να εισπράξει απόψεις στα πλαίσια μίας διαδικασίας συλλογικής. Κάθε θεατρική δραστηριότητα αποτελεί, για όλους όσους συμμετέχουν, ένα ταξίδι αναζήτησης. Σε αυτό το ταξίδι νέα πράγματα ανακαλύπτονται, κατατίθενται, συντίθενται, αξιολογούνται.

Τις ανησυχίες που έχουμε εμείς τις έχουν και οι έφηβοι, μόνο που δε γνωρίζουν ότι, από δω και πέρα, θα τις έχουν πάντα. Το θέατρο τους βοηθά ψυχικά να συνειδητοποιήσουν καυτά πρωταρχικά ερωτήματα. 

Πρόκειται για ένα θέατρο που αγγίζει τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες τους, όπως η σχολική βία, η επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στα ήθη της σύγχρονης εφηβικής κοινότητας, η απόκλιση της νεανικής συμπεριφοράς, η διαχείριση της απώλειας, η παραβατικότητα κι άλλες δύσκολες αλήθειες γύρω από την πορεία προς την ενηλικίωση. 

Στην εφηβεία το άτομο καλείται να έρθει για πρώτη φορά αντιμέτωπο με προβλήματα υπαρξιακά, πολιτειακά, θέματα ετερότητας και εαυτού, που θα προσπαθούν να τα λύσουν σε όλη τους τη ζωή. Και το θέατρο είναι το καταλληλότερο εργαλείο θέασης του εαυτού μας, μέσα στον κόσμο που μας  περιβάλλει.

Στόχος του «Μουσικού ομίλου» είναι να αναπτύξει τις ατομικές δεξιότητες των μαθητών, αλλά ταυτόχρονα να ενισχύσει την ιδέα της συνεργασίας και της συμβολής τους στην ομάδα.

Σκοπός του είναι να τους διδάξει πώς λειτουργούν διαφορετικού ηχοχρώματος όργανα, μέσα σε ένα μουσικό σύνολο, έτσι ώστε να υπάρχει απόλυτη αρμονία και ισορροπία. Όλα τα παραπάνω αποτελούν μία εισαγωγή στην έννοια της «Μουσικής Δωματίου». Επίσης, τα παιδιά στη διάρκεια του μαθήματος, θα έρθουν σε επαφή με έργα του ελληνικού, αλλά και του διεθνούς ρεπερτορίου και θα έχουν την ευκαιρία να πειραματιστούν με όλα τα είδη της μουσικής.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ο Μουσικός όμιλος, θα παρουσιάσει ένα κομμάτι της δουλειάς του στις εκδηλώσεις του Χριστουγεννιάτικου Bazaar. Επίσης, θα συμμετάσχει στη θεατρική παράσταση του Μαΐου, δεδομένης της συνεργασίας με τη θεατρική ομάδα του σχολείου. Έχοντας στη διάθεσή μας ταλαντούχα παιδιά, με αγάπη για τη μουσική και την τέχνη, γενικότερα, ελπίζουμε και ευχόμαστε να έχουμε μία δημιουργική χρονιά. Η τέχνη άλλωστε, συνιστά κατ’ εξοχήν έκφραση και δημιουργία. 

Στον όμιλο Εικαστικών δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να πειραματιστούν με διαφορετικά υλικά και τεχνικές σε ατομικό και ομαδικό πλαίσιο, ενώ, ταυτόχρονα, επιχειρούνται συμμετοχές σε διαγωνισμούς, δημιουργία κατασκευών για το Χριστουγεννιάτικο Bazaar κ.ά.

Επιπλέον, σε αυτόν τον όμιλο, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να παρέμβουν εικαστικά σε χώρους του σχολείου, με σκοπό την οικειοποίηση του άμεσου περιβάλλοντος της καθημερινότητάς τους. Παράλληλα, αναλαμβάνουν την εικαστική επιμέλεια των μεγάλων εκδηλώσεων του σχολείου.

Περιεχόμενο:

Αναφορά σε ιστορικά κινήματα και σημαντικούς δημιουργούς, ενταγμένους στο εκάστοτε κοινωνικό πλαίσιο, με διαδραστικές παρουσιάσεις στην τάξη (φωτογραφίες, video, PowerPoint).

Επισκέψεις επαγγελματιών στον χώρο του σχολείου. 

Εξοικείωση με τις βασικές αρχές του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού (όψεις, κατόψεις, προοπτικά κλπ).

Δημιουργία σχεδίων και αρχιτεκτονικών σκίτσων με διάφορα υλικά και τεχνικές.

Ατομικά και ομαδικά πρότζεκτ τρισδιάστατα, με πλήθος υλικών (χαρτόνια, κούτες, ανακυκλώσιμα αντικείμενα, μακετόχαρτα, πηλός, κλπ).

Τελικό προϊόν:

Πλαστικές μακέτες, το θέμα των οποίων θα προκύψει συνεργατικά στην πορεία των συναντήσεων. Κάθε μακέτα θα αποτελεί μια συλλογική δουλειά ικανών διαστάσεων και θα μπορούσε να αφορά από ένα νεολιθικό χωριό, μια πλατεία, ένα σπίτι από το μέλλον, ένα installation, ένα σκηνικό ταινίας ή παραμυθιού, ουσιαστικά οτιδήποτε αναπτύσσεται στις τρεις διαστάσεις. Θα γίνει επιπλέον μελέτη που θα αφορά τα χρώματα, το φωτισμό και την ένταξη στο φυσικό ή αστικό περιβάλλον, ανάλογα με το είδος του τελικού προϊόντος. 

Παιδαγωγικοί στόχοι:

Κύριος στόχος είναι μια πρώτη, ολιστική επαφή με την εφαρμοσμένη τέχνη της αρχιτεκτονικής, τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Παιδιά που αποφασίσουν να απασχοληθούν αργότερα στον ευρύτερο τομέα του ντιζάιν, θα έχουν καλλιεργήσει στοιχειωδώς την αισθητική τους, έχοντας μια πρώτη ολοκληρωμένη αντίληψη του αντικειμένου. Επιπλέον, μέσα από την τριβή με τα υλικά και την πορεία από τη σύλληψη της αρχικής ιδέας έως την παρουσίαση του τελικού πρότζεκτ, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να ακονίσουν το μυαλό και τις αισθήσεις, να εξασκήσουν την υπομονή και τη δημιουργικότητά τους και να δουν από πρώτο χέρι την αξία της συνεργασίας και της ανάληψης της ευθύνης για την επίτευξη ενός κοινού χειροπιαστού αποτελέσματός.

Η συμμετοχή στον όμιλο επιτρέπει στους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για την επιτυχία τους στον χώρο των επιχειρήσεων, καθώς στόχος του ομίλου είναι να οργανώσουν και να υλοποιήσουν οι μαθητές ένα αρκετά φιλόδοξο πρότζεκτ. Ο όμιλος φέτος θα στοχεύσει κυρίως στην απόκτηση γνώσεων σχετικών με την διεξαγωγή έρευνας αγοράς, την οποία οι μαθητές θα σχεδιάσουν και θα διεξάγουν, στην ανάδειξη της σημασίας της οργάνωσης, της αποτελεσματικής επικοινωνίας και της έγκαιρης λήψεως αποφάσεων και στη συνειδητοποίηση της σπουδαιότητας των εννοιών της «αλλαγής», της ευελιξίας και της συνεχούς βελτίωσης στον επιχειρηματικό τομέα. Επιπρόσθετα, οι μαθητές θα κληθούν να κατανοήσουν και να λάβουν υπόψη τους στις αποφάσεις τους έννοιες όπως το κόστος, η παραγωγικότητα της εργασίας, καταλληλότητα των υλικών και η ποιότητα. Επιπλέον, μέσω των εργασιών του ομίλου, θα καλλιεργηθούν έννοιες όπως η ανακύκλωση και η  επαναχρησιμοποίηση διαφόρων υλικών και η αλληλεγγύη.

Οι μαθητές πειραματίζονται με τη γλώσσα python (μία από τις πιο δυναμικές και πιο εύχρηστες γλώσσες) και γίνονται προγραμματιστές σε βασικό επίπεδο. Γι’ αυτόν τον λόγο, απαραίτητη προϋπόθεση ένταξης στον όμιλο είναι τα παιδιά να διαθέτουν το δικό τους Ιaptop .

Οι μαθητές  κατασκευάζουν σε πρώτο επίπεδο μικρά κυκλώματα και τα προγραμματίζουν για να εκτελούν βασικές λειτουργίες (βασικές γνώσεις STEM). Απαραίτητη προϋπόθεση οι μαθητές να έχουν laptop και να αγοράσουν το Kit.

Ο όμιλος θα λειτουργήσει το δεύτερο μισό του σχολικού έτους και μπορεί να δεχτεί μεχρι 14 μαθητές.

To ακρωνύμιο STEM προέρχεται από τους όρους Science Technology Engineering Mathematics και χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι οποίες σχετίζονται με τους τομείς της Επιστήμης της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών.

Η εκπαίδευση STEM ξεκίνησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, από την ανάγκη να συνδεθεί άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία με την καινοτομία. Η τρισδιάστατη εκτύπωση (3D Printing) είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα διαδικασίας, η οποία μπορεί να ενταχθεί στην εκπαίδευση STEM.

Το 3D Printing έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως μια νέα βιομηχανική επανάσταση, οπού η παραγωγή μετατοπίζεται στα χέρια των καταναλωτών. Σήμερα είναι εφικτό να ‘’εκτυπώσουμε’’ πολλά από τα αντικείμενα που χρειαζόμαστε, ακόμα και στο σπίτι μας, παρακάμπτοντας την κλασσική γραμμή παραγωγής, όπως τη γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Αναμφισβήτητα το 3D printing είναι μια διαδικασία εκδημοκρατισμού της παραγωγής.

Ο όμιλος STEM των Εκπαιδευτηρίων μας ακολουθώντας τις αρχές του ”STEM Education”, αποσκοπεί στο να βελτιώσει τις δεξιοτήτες των μαθητών σε θέματα που σχετίζονται με τις επιστήμες και την τεχνολογία. Μέσα στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές θα εκπαιδευτούν στη χρήση προγραμμάτων τρισδιάστατης σχεδίασης, αλλά θα μυηθούν και στις λεπτομέρειες του 3D Printing (Τρισδιάστατη Εκτύπωση).

Θα σχεδιάσουν και θα εκτυπώσουν τα δικά τους αντικείμενα και θα έρθουν σε επαφή με κάποιες πολύ βασικές ιδέες μηχανολογικού σχεδίου και αντίστροφης μηχανικής (reverse engineering).

Από αυτήν τη διαδικασία, οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες, οι οποίες θα αποτελέσουν εφόδιο για το μέλλον τους, ανεξάρτητα από την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν στις σπουδές τους.

Στον όμιλο γίνεται μια προσπάθεια οι μαθητές να περάσουν όμορφα και δημιουργικά, μέσω της δύναμης του χιούμορ. Το χιούμορ στη ζωή μας μπορεί να υπάρχει σε πολλές μορφές και οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με όσο το δυνατόν περισσότερες. Θα κάνουν stand –up comedy, θα προσπαθήσουν οι ίδιοι να γράψουν διασκεδαστικές ιστορίες, θα δουν κωμωδίες κ.α.

Παιδαγωγικοί στόχοι:

Οι μαθητές να:

αντιληφθούν τη σημασία του χιούμορ για την ψυχική μας υγεία

καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους

έρθουν σε επαφή με νέες μορφές τέχνης, σχετικές με το χιούμορ

Τελικό προϊόν:

Δημοσιεύσεις στο blog και στο site του σχολείου. Πιθανή συνεργασία με τον όμιλο Δημοσιογραφίας για δημοσιεύσεις και εκεί.

Στον όμιλο αυτό γίνεται μια προσπάθεια οι μαθητές να γνωρίσουν τις ισπανόφωνες χώρες του πλανήτη. Η γνωριμία αυτή αφορά στη γεωγραφία τους, την ιστορία τους και τον πολιτισμό τους.

Παιδαγωγικοί στόχοι:

Οι μαθητές να:

λάβουν γνώσεις για τις ισπανόφωνες χώρες

αποκτήσουν μια  «παγκόσμια» προσέγγιση στη γνώση, μιας και οι περισσότερες ισπανόφωνες χώρες είναι γεωγραφικά μακριά από την Ελλάδα

Τελικό προϊόν:

Ένας οδηγός με πληροφορίες για την κάθε χώρα

Το Think for Good είναι μια πρωτοβουλία αλληλεγγύης των μαθητών του Πλάτωνα, με στόχο την παραγωγή λύσεων για τους συνανθρώπους μας  που τις έχουν ανάγκη. Τα παιδιά ενημερώνονται για τα σημαντικά προβλήματα  πείνας και φτώχειας της περιοχής μας, εμπνέονται, σχεδιάζουν τα ίδια, προτείνουν και ψηφίζουν λύσεις αλληλεγγύης. Οι προτάσεις τους στη συνέχεια υλοποιούνται με τη στήριξη του Σχολείου, των Γονέων και Κηδεμόνων και των φίλων, που κατανοούν αυτήν την προσπάθεια.

Το Think for Good αρχικά εστιάζει σε προβλήματα και λύσεις στις κοινωνίες των γειτονικών μας Δήμων. Όμως είμαστε πάντα δίπλα στους ανθρώπους που μας χρειάζονται, στην Ελλάδα και στον κόσμο, όταν οι συνθήκες το  απαιτούν.

Στον όμιλο Think for Good η δουλειά μας είναι να οργανώνουμε κάθε μήνα την υλοποίηση των δράσεων που ψηφίστηκαν στην αρχή της χρονιάς. Αλλά και να ερευνήσουμε πώς η ιδέα του Think for Good μπορεί να μεγαλώσει και να διαδοθεί σε περισσότερους μαθητές, όπου κι αν βρίσκονται.  Θέλουμε έτσι, να δημιουργήσουμε μία μαθητική κοινότητα έμπνευσης και λύσεων κατά της πείνας και της φτώχειας.

Ο βασικός στόχος εδώ είναι να καταλάβουμε όλοι ότι μπορούμε «να είμαστε η λύση που θέλουμε να δούμε». 

Να μάθουμε πώς από την επιθυμία, τη φαντασία και την ιδέα, περνάμε στην οργάνωση, στη δράση και στο αποτέλεσμα. …που ναι, μπορεί να είναι μια καλύτερη πραγματικότητα για όλους! 

Εμείς και οι άλλοι , πώς αντιλαμβανόμαστε τις σχέσεις μας, με τους γονείς μας, τους φίλους , τους συνομηλίκους, και πώς μπορούμε να τις βελτιώσουμε. Ποια εφόδια έχει ο καθένας μας που μπορεί να χρησιμοποιήσει. Έννοιες όπως αποδοχή , σεβασμός, εκτίμηση , αδικία, απόρριψη, θα συζητηθούν και θα τις «γνωρίσουμε» βιωματικά στον όμιλο.

Ο κύριος στόχος της UNESCO είναι «να συμβάλει στην ειρήνη και ασφάλεια του κόσμου, προωθώντας τη συνεργασία ανάμεσα στα έθνη, μέσω της εκπαίδευσης, της επιστήμης, του πολιτισμού και της επικοινωνίας, ώστε να προάγει τον παγκόσμιο σεβασμό προς τη δικαιοσύνη, την έννομη τάξη, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις θεμελιώδεις ελευθερίες για όλους τους λαούς του κόσμου, χωρίς διάκριση φυλής, φύλου, γλώσσας ή θρησκείας (…)». (Καταστατικός Χάρτης UNESCO, Άρθρο 1)

Οι άξονες λειτουργίας του Ομίλου UNESCO είναι οι ακόλουθοι:

• προωθεί την κατανόηση των σκοπών και των ιδανικών της UNESCO και εργάζεται για την επιτυχή υλοποίησή τους

• διευκολύνει τη διεθνή συνεννόηση και συνεργασία, καθώς και την παγκόσμια ειρήνη

• υποστηρίζει τα ανθρώπινα δικαιώματα

• συνεισφέρει στην εκπαίδευση των μελών του σχετικά με θέματα αγωγής του πολίτη και δημοκρατίας

• συμμετέχει στην κοινωνική ανάπτυξη, η οποία νοείται ως η επίτευξη των συνθηκών εκείνων που επιτρέπουν την πλήρη ανάπτυξη της ανθρώπινης προσωπικότητας

Μέσα από τον όμιλο μπορούν να αναδειχθούν τα πρόσωπα εκείνα, τα οποία θα επιλεγούν για να πάρουν μέρος και να εκπροσωπήσουν το σχολείο μας στο μαθητικό συμπόσιο των σχολείων (Λυκείων) Unesco. Το Συμπόσιο αυτό διοργανώνεται κάθε χρόνο από κάποιο σχολείο που ανήκει στην ομάδα Unesco κι έχει μεγάλη απήχηση τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Στον όμιλο θα συζητούμε τόσο διαχρονικά όσο κι επίκαιρα θέματα, έτσι ώστε να προσπαθούμε να βρούμε τις αιτίες των προβλημάτων και να προτείνουμε λύσεις.

Θα διοργανώνουμε debates και τα μέλη μας θα έχουν ενεργό ρόλο στην όλη διαδικασία. Θα είναι ένας ζωντανός οργανισμός, του οποίου τα μέλη θα είναι ενεργά όχι μόνο στη διάρκεια των ωρών των ομίλων, αλλά και σ’ αυτήν των μαθημάτων τους.

Ο χορός είναι σύνολο ρυθμικών κινήσεων που ερμηνεύει το ανθρώπινο σώμα και τα μέλη του στον χώρο και στον χρόνο, αλλά κυρίως είναι το σημαντικότερο ίσως μέσον έκφρασης των ανθρώπινων συναισθημάτων. Γιατί, ανάμεσα στον άνθρωπο και σε αυτό που θέλει να εκφράσει, μεσολαβεί μόνο το ίδιο το σώμα του. Όταν χορεύει ο άνθρωπος γίνεται ταυτόχρονα τεχνίτης και εργαλείο, δημιουργός και δημιούργημα, καλλιτέχνης και καλλιτέχνημα.

Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν πολύ καλά την αξία του χορού ή της όρχησης, όπως ονόμαζαν τη σύνθετη μορφή που περιελάμβανε τον λόγο, το μέλος ή μελωδία και την κίνηση. Ο ίδιος ο Πλάτωνας άλλωστε έχει μιλήσει για τη σπουδαιότητα της ορχηστικής τέχνης και θεωρούσε ότι ο αχόρευτος άνθρωπος είναι και απαίδευτος.

Το τρίπτυχο λόγου, μέλους, κίνησης, αποτελεί βασικό στοιχείο των ελληνικών παραδοσιακών χορών,  εκείνων δηλαδή που χορεύονταν στις κοινότητες των Ρωμιών ήδη στα τέλη του 18ου αι. Ο χρόνος δημιουργίας αυτών των χορών είναι άγνωστος και η γνώση τους μεταφερόταν βιωματικά από γενιά σε γενιά, χωρίς την παρέμβαση δασκάλου, γιατί, σε μία ζωντανή κοινότητα, οι λειτουργίες εκτελούνταν αυθόρμητα. Το χορευτικό ρεπερτόριο κάθε κοινότητας δεν ήταν μεγάλο, υπήρχαν όμως πολλά τραγούδια από τα οποία ο χορευτής μπορούσε να διαλέξει και να χορέψει εκείνο που του άρεσε. Η ποικιλία των χορών στο σύνολο του ελλαδικού χώρου είναι μεγάλη και οι ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και κάθε κοινωνίας φαίνονται στην κίνηση, στο τραγούδι και στη μουσική. Στα πανηγύρια, στους γάμους, στις γιορτές, στις εθιμικές περιστάσεις, οι χοροί λειτουργούσαν πάντα σαν μια αόρατη κλωστή, που έδενε άρρηκτα την κοινότητα, επιβεβαιώνοντας την κοινή της πορεία στο παρελθόν και στο μέλλον.

Σήμερα η αστικοποίηση έχει επιφέρει τεράστιες αλλαγές, αλλά οι χοροί αυτοί εξακολουθούν να λειτουργούν συνδετικά μεταξύ των ανθρώπων που τους χορεύουν. Σε μια εποχή που ενισχύεται με διάφορους τρόπους η απομόνωση από τον διπλανό, πιστεύουμε ότι το τραγούδι, η μουσική και ο χορός είναι το καλύτερο μέσον για να έλθουν τα παιδιά σε επαφή μεταξύ τους. Ταυτόχρονα θα ταξιδέψουν σε διάφορα μέρη του ελλαδικού χώρου και θα γνωρίσουν τόπους, ήθη και έθιμα, φορεσιές, μουσικά όργανα κ.ά. Όλα αυτά με τον χορό και το τραγούδι ως μέσα έκφρασης, εκτόνωσης και ψυχαγωγίας.

Στον Όμιλο αυτό οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ασχοληθούν με θέματα του ενδιαφέροντός τους, είτε σε σχολικό είτε σε τοπικό επίπεδο, να κάνουν ρεπορτάζ για θέματα πολιτισμού, τέχνης, ιστορίας κ.α., να πάρουν συνεντεύξεις και να αρθρογραφήσουν.

Σκοπός τους θα είναι η ενημέρωση των συμμαθητών τους για θέματα που τους απασχολούν ή για θέματα που τους άρεσαν και θα ήθελαν να μοιραστούν μαζί τους.

Βασικοί εκπαιδευτικοί στόχοι του ομίλου είναι:

η καλλιέργεια και η ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών

η ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών

η ανάληψη πρωτοβουλιών

η ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων τους μέσω της ομαδοσυνεργασίας, αλλά και μέσω των ερευνητικών μεθόδων (ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις).

η παραγωγή λόγου και η άσκηση στην παραγωγή διαφορετικών μορφών κειμένου (είδηση, ρεπορτάζ, συνένετευξη, άρθρο, δοκίμιο, σχολιασμός έργων τέχνης, βιβλιοπαρουσίαση, παρουσίαση καλλιτεχνικών έργων ή ειδήσεων).

Ενασχόληση με την κατασκευή  αντικειμένων όπως είναι για παράδειγμα τα διακοσμητικά είδη και τα είδη σπιτιού γενικά, τα εποχιακά είδη (πασχαλινές λαμπάδες, πρωτοχρονιάτικα στεφάνια, γούρια κ.α.), τα είδη ένδυσης και τα αξεσουάρ (κοσμήματα, τσάντες, πλεκτά κ.α.) , τα σχολικά είδη κ.α.

Ο όμιλος έχει ως κύριο στόχο να καλλιεργήσει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών. Μέσα από την ενασχόλησή τους με την κατασκευή διαφορετικών χρηστικών αντικειμένων, οι μαθητές εξοικειώνονται με τη χρήση εργαλείων και τεχνικών, μαθαίνουν να είναι αυτόνομοι και να τολμούν, ανταλλάσσουν απόψεις, ακολουθούν οδηγίες και συνεργάζονται .

Η αειφορία είναι μια ηθική αρχή ή αναγνώριση των ίσων δικαιωμάτων, ανάμεσα στις σημερινές και τις μελλοντικές γενιές. Εστιάζει στις σχέσεις αλληλεπίδρασης ανάμεσα στον άνθρωπο, την κοινωνία και τη φύση. Εμπεριέχει, δηλαδή, το περιβάλλον αλλά ταυτόχρονα δηλώνει τη σχέση του με ζητήματα που σχετίζονται με την κοινωνία, την οικονομία και την ανάπτυξη. Έρχεται να δώσει φιλοσοφικές, οικονομικές και πρακτικές απαντήσεις στα κύρια κοινωνικοοικονομικά και περιβαλλοντικά ζητήματα του καιρού μας. 

Στόχοι:

  1. Οι μαθητές να αναπτύξουν ομαδικότητα, σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης, ενσυναίσθηση και αυτογνωσία μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες. 
  2. Να αναπτύξουν γέφυρες επικοινωνίας,  συνεννόησης και αποτελεσματικές μεθόδους λήψης αποφάσεων μέσω δημοκρατικών διαδικασιών.
  3. Να μπορούν να ορίζουν, να περιγράφουν και να αναγνωρίζουν τις πτυχές και τα οφέλη της αειφόρου κουλτούρας, μέσα από παιγνιώδεις διαδικασίες και αληθινά παραδείγματα.
  4. Να μπορούν να οργανώνουν και να υλοποιούν δράσεις και κατασκευές, βάσει του Design for change, που αφορούν τη φύση και την κοινότητα.

Περιεχόμενο:

  1. Team building, παιχνίδια ομαδοποίησης.
    Αυτογνωσία, επίγνωση σώματος-ψυχής-νου.
    Δημοκρατική λήψη αποφάσεων.
    Γέφυρες επικοινωνία.
  2. Ομαδικά παιχνίδια εξωτερικού και εσωτερικού χώρου με θέμα την αειφορία.
    Γη, περμακουλτούρα, φιλοσοφία.
  3. Design for change.
    Upcycling, κατασκευές, δράσεις, φύση, κοινότητα.