Μαθητικοί Όμιλοι

Από το σχολικό έτος 2010- 2011 λειτούργησε στο σχολείο μας για πρώτη φόρα ο θεσμός των Μαθητικών Ομίλων. Θεωρούμε ότι το σχολείο ως χώρος αλληλεπίδρασης και κοινωνικοποίησης των παιδιών καλείται να καλύψει όχι μόνο τις γνωστικές, αλλά και τις συναισθηματικές ανάγκες τους και ότι μπορεί να συμβάλλει στην καλλιέργεια και στην ανάδειξη των δεξιοτήτων και των ταλέντων τους. Οι Μαθητικοί Όμιλοι απευθύνονται σε μαθητές Γυμνασίου, η συμμετοχή είναι ελεύθερη και οι  μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν όμιλο σε κάθε τετράμηνο. Λειτουργούν με επίβλεψη και συνεργασία εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και όλων των βαθμίδων, μέσα στο πρόγραμμα του Σχολείου.

Μέσα στους ομίλους οι μαθητές μας, έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν διάφορους επαγγελματικούς χώρους, να ασχοληθούν με αντικείμενα του ενδιαφέροντός τους, αναδεικνύοντας τις ικανότητες και τις κλίσεις τους ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν και εκφράζονται με πολλούς τρόπους.

Οι Όμιλοι που λειτουργούν κατά τη φετινή σχολική χρονιά είναι οι παρακάτω:

Οι μαθητές ενημερώνονται και προβληματίζονται πάνω σε διεθνή κοινωνικά, περιβαλλοντικά και πολιτικά ζητήματα, ενώ ταυτόχρονα γίνεται η προετοιμασία  για τη συμμετοχή τους  στο μαθητικό συνέδριο MUN, που διοργανώνει το σχολείο μας.

Θέμα: Προγραμματισμός σε διαδικτυακή κοινότητα.

Παιδαγωγικός στόχος: Είναι η ανάπτυξη ιδιαίτερων ικανοτήτων και κλίσεων των μαθητών σε διάφορα γνωστικά πεδία, μεταξύ των οποίων και η πληροφορική.

Τελικό προϊόν : Παρουσίαση των έργων της ομάδας.

Μέσα σε ένα θεατρικό εργαστήρι, δουλεύουμε δημιουργικά και επινοητικά και κάθε μέλος της ομάδας έχει ζωτικό χώρο για να εκπαιδευτεί, να εξελιχθεί, να καταθέσει και να εισπράξει απόψεις στα πλαίσια μίας διαδικασίας συλλογικής. Κάθε θεατρική δραστηριότητα αποτελεί, για όλους όσους συμμετέχουν, ένα ταξίδι αναζήτησης. Σε αυτό το ταξίδι νέα πράγματα ανακαλύπτονται, κατατίθενται, συντίθενται, αξιολογούνται.

Τις ανησυχίες που έχουμε εμείς τις έχουν και οι έφηβοι, μόνο που δε γνωρίζουν ότι, από δω και πέρα, θα τις έχουν πάντα. Το θέατρο τους βοηθά ψυχικά να συνειδητοποιήσουν καυτά πρωταρχικά ερωτήματα.

Πρόκειται για ένα θέατρο που αγγίζει τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες τους, όπως η σχολική βία, η επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στα ήθη της σύγχρονης εφηβικής κοινότητας, η απόκλιση της νεανικής συμπεριφοράς, η διαχείριση της απώλειας, η παραβατικότητα κι άλλες δύσκολες αλήθειες γύρω από την πορεία προς την ενηλικίωση.

Στην εφηβεία το άτομο καλείται να έρθει για πρώτη φορά αντιμέτωπο με προβλήματα υπαρξιακά, πολιτειακά, θέματα ετερότητας και εαυτού, που θα προσπαθούν να τα λύσουν σε όλη τους τη ζωή. Και το θέατρο είναι το καταλληλότερο εργαλείο θέασης του εαυτού μας, μέσα στον κόσμο που μας  περιβάλλει.

Στόχος του «Μουσικού ομίλου» είναι να αναπτύξει τις ατομικές δεξιότητες των μαθητών, αλλά ταυτόχρονα να ενισχύσει την ιδέα της συνεργασίας και της συμβολής τους στην ομάδα.

Σκοπός του είναι να τους διδάξει πώς λειτουργούν διαφορετικού ηχοχρώματος όργανα, μέσα σε ένα μουσικό σύνολο, έτσι, ώστε να υπάρχει απόλυτη αρμονία και ισορροπία. Επίσης, τα παιδιά στη διάρκεια του μαθήματος, θα έρθουν σε επαφή με έργα του ελληνικού, αλλά και του διεθνούς ρεπερτορίου, θα έχουν την ευκαιρία να πειραματιστούν με όλα τα είδη της μουσικής και θα πλαισιώσουν και τον θεατρικό όμιλο.

Στον όμιλο Εικαστικών δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να πειραματιστούν με διαφορετικά υλικά και τεχνικές σε ατομικό και ομαδικό πλαίσιο, ενώ, ταυτόχρονα, επιχειρούνται συμμετοχές σε διαγωνισμούς, δημιουργία κατασκευών για το Χριστουγεννιάτικο Bazaar κ.ά.

Επιπλέον, σε αυτόν τον όμιλο, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να παρέμβουν εικαστικά σε χώρους του σχολείου, με σκοπό την οικειοποίηση του άμεσου περιβάλλοντος της καθημερινότητάς τους. Παράλληλα, αναλαμβάνουν την εικαστική επιμέλεια των μεγάλων εκδηλώσεων του σχολείου.

Περιεχόμενο:

  • Αναφορά σε ιστορικά κινήματα και σημαντικούς δημιουργούς, ενταγμένους στο εκάστοτε κοινωνικό πλαίσιο, με διαδραστικές παρουσιάσεις στην τάξη (φωτογραφίες, video, PowerPoint).
  • Επισκέψεις επαγγελματιών στον χώρο του σχολείου.
  • Εξοικείωση με τις βασικές αρχές του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού (όψεις, κατόψεις, προοπτικά κλπ).
  • Δημιουργία σχεδίων και αρχιτεκτονικών σκίτσων με διάφορα υλικά και τεχνικές.
  • Ατομικά και ομαδικά πρότζεκτ τρισδιάστατα, με πλήθος υλικών (χαρτόνια, κούτες, ανακυκλώσιμα αντικείμενα, μακετόχαρτα, πηλός, κ.λπ).

Τελικό προϊόν:

Πλαστικές μακέτες, το θέμα των οποίων θα προκύψει συνεργατικά στην πορεία των συναντήσεων. Κάθε μακέτα θα αποτελεί μια συλλογική δουλειά ικανών διαστάσεων και θα μπορούσε να αφορά από ένα νεολιθικό χωριό, μια πλατεία, ένα σπίτι από το μέλλον, ένα installation, ένα σκηνικό ταινίας ή παραμυθιού, ουσιαστικά οτιδήποτε αναπτύσσεται στις τρεις διαστάσεις. Θα γίνει επιπλέον μελέτη που θα αφορά τα χρώματα, το φωτισμό και την ένταξη στο φυσικό ή αστικό περιβάλλον, ανάλογα με το είδος του τελικού προϊόντος.

 

Παιδαγωγικοί στόχοι:

Κύριος στόχος είναι μια πρώτη, ολιστική επαφή με την εφαρμοσμένη τέχνη της αρχιτεκτονικής, τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Παιδιά που αποφασίσουν να απασχοληθούν αργότερα στον ευρύτερο τομέα του ντιζάιν, θα έχουν καλλιεργήσει, στοιχειωδώς, την αισθητική τους, έχοντας μια πρώτη ολοκληρωμένη αντίληψη του αντικειμένου. Επιπλέον, μέσα από την τριβή με τα υλικά και την πορεία από τη σύλληψη της αρχικής ιδέας έως την παρουσίαση του τελικού πρότζεκτ, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να ακονίσουν το μυαλό και τις αισθήσεις, να εξασκήσουν την υπομονή και τη δημιουργικότητά τους και να δουν από πρώτο χέρι την αξία της συνεργασίας και της ανάληψης της ευθύνης για την επίτευξη ενός κοινού χειροπιαστού αποτελέσματός.

Η  python είναι γλώσσα προγραμματισμού με απλό συντακτικό, με μοντέρνα χαρακτηριστικά, που την κάνουν κατάλληλη ως πρώτη γλώσσα προγραμματισμού.

Πρόκειται για γλώσσα υψηλού επιπέδου , κατάλληλη και για αρχάριους αλλά και για έμπειρους υπολογιστές, που δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 90. Στο μάθημά μας θα χρησιμοποιήσουμε την έκδοση 3.7.

Ο όμιλος προτείνεται σε μαθητές Β’ και Γ’ Γυμνασίου, λόγω της δυσκολίας που διαθέτει. Οι μαθητές πρέπει να έχουν τον δικό τους φορητό υπολογιστή με λογισμικό windows 10, ώστε να μπορέσει να τρέξει το κατάλληλο πρόγραμμα για python.

To ακρωνύμιο STEM προέρχεται από τους όρους Science Technology Engineering Mathematics και χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι οποίες σχετίζονται με τους τομείς της Επιστήμης της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών.

Η εκπαίδευση STEM, ξεκίνησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, από την ανάγκη να συνδεθεί, άμεσα, η εκπαιδευτική διαδικασία με την καινοτομία. Η τρισδιάστατη εκτύπωση (3D Printing) είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα διαδικασίας, η οποία μπορεί να ενταχθεί στην εκπαίδευση STEM.

Το 3D Printing, έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως μια νέα βιομηχανική επανάσταση, όπου η παραγωγή μετατοπίζεται στα χέρια των καταναλωτών. Σήμερα είναι εφικτό να ‘’εκτυπώσουμε’’ πολλά από τα αντικείμενα που χρειαζόμαστε, ακόμα και στο σπίτι μας, παρακάμπτοντας την κλασσική γραμμή παραγωγής, όπως τη γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Αναμφισβήτητα το 3D printing είναι μια διαδικασία εκδημοκρατισμού της παραγωγής.

Ο όμιλος STEM των Εκπαιδευτηρίων μας, ακολουθώντας τις αρχές του ”STEM Education”, αποσκοπεί στο να βελτιώσει τις δεξιοτήτες των μαθητών σε θέματα που σχετίζονται με τις επιστήμες και την τεχνολογία. Μέσα στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές θα εκπαιδευτούν στη χρήση προγραμμάτων τρισδιάστατης σχεδίασης, αλλά θα μυηθούν και στις λεπτομέρειες του 3D Printing (Τρισδιάστατη Εκτύπωση).

Θα σχεδιάσουν και θα εκτυπώσουν τα δικά τους αντικείμενα και θα έρθουν σε επαφή με κάποιες πολύ βασικές ιδέες μηχανολογικού σχεδίου και αντίστροφης μηχανικής (reverse engineering).

Από αυτήν τη διαδικασία, οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες, οι οποίες θα αποτελέσουν εφόδιο για το μέλλον τους, ανεξάρτητα από την κατεύθυνση, που θα ακολουθήσουν στις σπουδές τους.

Μια χώρα μακρινή αλλά μια χώρα παντού στην καθημερινότητά μας. Μια χώρα που είναι γνωστή αλλά ουσιαστικά άγνωστη. Μια νησιωτική χώρα που έχει ιδιαίτερο πολιτισμό και μοναδική ιστορία, γνωστή μέσα από δεκάδες προϊόντα, ιστορικές αναφορές και γεωγραφικά τοπωνύμια. Nintendo, Toyota, PlayStation, Mitsubishi, Pokemon, Canon, Anime, Manga, Tokyo, Fujiyama, Ninja, Samurai και τόσες άλλες λέξεις και ονόματα, μας φέρνουν στο μυαλό αυτήν την αρχαία αλλά και τόσο τεχνολογικά αναπτυγμένη χώρα. Ο όμιλος αυτός έχει στόχο του τη γνωριμία με την Ιαπωνία, τη γεωγραφία της, τον πολιτισμό και την ιστορία της. Απευθύνεται σε παιδιά που αγαπούν τη χώρα αυτή αλλά και σε παιδιά που έχουν ενδιαφέρον να τη γνωρίσουν.

Η φύση… είναι στη φύση μας! Και την εξερευνούμε, για  να διασκεδάσουμε και ν’ ανακαλύψουμε κομμάτια του εαυτού μας! Πεζοπορούμε στα ομορφότερα μονοπάτια, πατάμε κορυφές, αποκτάμε γνώσεις για βότανα και για τρόπους διαβίωσης στο βουνό, ξεναγούμαστε σε καταρράκτες, αρχαίους ναούς, παραδοσιακούς οικισμούς, διασχίζουμε ποτάμια και φαράγγια… η περιπέτεια δεν τελειώνει ποτέ!* Μαθαίνουμε πώς, πότε, γιατί.. σχεδιάζουμε εξορμήσεις για την ομάδα μας και όλους τους συμμαθητές μας**.

Ενθαρρύνουμε:

  • τη Σύνδεση με το Σώμα και την Επαφή με τη Φύση

Ερμηνεύουμε τη φύση με τις αισθήσεις μας, παρατηρούμε, σκεφτόμαστε πρακτικά, αναπτύσσουμε τεχνικές δεξιότητες.

  • τη Συνύπαρξη στην Ομάδα

Τα παιδιά αποφασίζουν και σχεδιάζουν μόνα τους το πρόγραμμα δράσεων/ εξορμήσεων του ομίλου. Δουλεύουν σε ομάδες, αναλαμβάνουν ρόλους, θέτουν κοινούς στόχους, καλλιεργούν την αυτοπεποίθηση και τον αλληλοσεβασμό, παίρνουν πρωτοβουλίες και επιλύουν προβλήματα, αποκομίζοντας βασικές δεξιότητες και προσόντα για κάθε πτυχή της ζωής τους.

  • την Ανακάλυψη νέων δυνατοτήτων

Τα παιδιά προκαλούν δημιουργικά το μυαλό και το σώμα τους, αναπτύσσουν περιβαλλοντική συνείδηση, ανακαλύπτουν καινούργια ενδιαφέροντα και ταλέντα, απολαμβάνουν τη χαρά της εξερεύνησης και χτίζουν φιλίες και αναμνήσεις που θα κρατήσουν για μια ζωή!

*Οι εκδρομές και εξορμήσεις γίνονται Σαββατοκύριακα ή σε περίοδο διακοπών. Η τιμή συμμετοχής κάθε μαθητή ορίζεται κάθε φορά, ανάλογα με τον προορισμό και το πρόγραμμα.
**Στον όμιλο μπορούν να συμμετέχουν έως 15 μαθητές. Όμως, ένας πολύ μεγαλύτερος αριθμός φίλων και συμμαθητών μας, μπορεί να συμμετέχει στις δράσεις και στις εκδρομές, που θα προγραμματίζονται, ξεκινώντας από τα ενδιαφέροντα και τις ιδέες μας.

Βάλε το μυαλό σου να δουλέψει για σένα! «Δημιούργησε» τον εαυτό σου, όπως τον θες! Τόλμα να ονειρευτείς, να ζητήσεις και, με απλές επιλογές, να κατακτήσεις ό,τι φαντάζεσαι!

Σε αυτόν τον όμιλο, θα επικοινωνήσουμε με έναν διαφορετικό τρόπο. Με τον εαυτό μας, με τους φίλους μας και με την πραγματικότητα γύρω μας. Θα δουλέψουμε με φωτογραφίες και λέξεις, μουσική, φιλοσοφία, μύθους, χιούμορ, τεχνικές coaching και συνταγές… μαγειρικής, για να βιώσει, κάθε ένας από εμάς, τις μοναδικές δυνατότητες που έχει, να φτιάξει τον εαυτό του, την κοινωνία του και τη ζωή του, όπως τη θέλει. Αρκεί, να μετακινηθεί από τις όποιες θέσεις ανασφάλειας και στρες, νιώθει να του επιβάλλουν οι εξωτερικές συνθήκες, και να προσεγγίσει αβίαστα το άπειρο δυναμικό του.

Δουλεύουμε την ενδο-δυνάμωση και την αυτοπεποίθηση, με απλό οικείο τρόπο. Κατά περίπτωση, συμπράττουμε και με άλλους ομίλους, για τη δημιουργία κοινών εμπειριών ή έρευνας. Είμαστε μια ομάδα σκέψης, πειραματισμού, φαντασίας και δημιουργικής χαράς! Περνάμε τέλεια,  απλά… γιατί μπορούμε!

Όλοι μας γνωρίζουμε το καράτε ως άθλημα. Δεν ξέρουμε όμως ότι, ενώ συγκαταλέγεται στις πολεμικές τέχνες, είναι το κύριο άθλημα του οποίου η γνώση μάς επιτρέπει να προστατεύουμε τον εαυτό μας, να διασφαλίζουμε την ακεραιότητά μας και την υγεία μας. Το καράτε, όπως βέβαια κάθε τεχνική αυτοάμυνας, θα πρέπει, για να έχει αποτέλεσμα, να διδάσκεται από έμπειρους και αναγνωρισμένους από τη ΓΓΑ προπονητές.

Το καράτε προσφέρει πάρα πολλά:

  • Βελτίωση του καρδιοαναπνευστικού συστήματος.
  • Αύξηση της ταχύτητας και της εκρηκτικής δύναμης.
  • Αποφυγή αρνητικών συνηθειών και ώθηση στην υγιεινή διατροφή.
  • Πειθαρχία
  • Ανάπτυξη του θάρρους. Καταπολέμηση του φόβου και της δειλίας.
  • Αυτοπεποίθηση

Οι μαθητές οξύνουν τις νοητικές τους ικανότητες, ενώ, παράλληλα, διασκεδάζουν μέσα από το παίξιμο παραδοσιακών παιχνιδιών, αλλά και τη δημιουργία πρωτότυπων, χρησιμοποιώντας και εξασκώντας τη μαθηματική-λογική σκέψη και άλλες ικανότητες. Η ενασχόληση με τα επιτραπέζια παιχνίδια έχει αποδειχτεί ότι συμβάλει στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της οργάνωσης και της μεθοδικότητας, ενισχύοντας ταυτόχρονα την κοινωνικοποίηση, την επικοινωνία και τη συνεργασία των παιδιών.

Αφορά δεξιότητες που πρέπει να έχει κάποιος για να ενεργήσει σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Χωρίζεται σε 2 μέρη, αντιμετώπιση επειγόντων περιστατικών (εγκεφαλικό,  καρδιακό, ατύχημα σπονδυλικής στήλης κ.α) και σε δευτερευούσης παροχής βοήθειας (τραυματισμοί, σπασίματα κ.α). Το μάθημα περιλαμβάνει ειδικά σενάρια, στα οποία καλούνται οι μαθητές να ανταπεξέλθουν.

(*Λόγω COVID υπάρχουν οδηγίες, ώστε να μην γίνεται mouth to mouth αλλά απλή περιγραφή. Ο οργανισμός EFR είναι πιστοποιημένος παγκοσμίως και στην Ελλάδα (αναγνώριση που δεν έχουν άλλοι αντίστοιχοι οργανισμοί)

Κόστος συμμετοχής 80 ευρώ