Μαθητικοί Όμιλοι

Από το σχολικό έτος 2010- 2011 λειτούργησε στο σχολείο μας για πρώτη φόρα ο θεσμός των Μαθητικών Ομίλων. Θεωρούμε ότι το σχολείο ως χώρος αλληλεπίδρασης και κοινωνικοποίησης των παιδιών καλείται να καλύψει όχι μόνο τις γνωστικές, αλλά και τις συναισθηματικές ανάγκες τους και ότι μπορεί να συμβάλλει στην καλλιέργεια και στην ανάδειξη των δεξιοτήτων και των ταλέντων τους. Οι Μαθητικοί Όμιλοι απευθύνονται σε μαθητές Γυμνασίου, η συμμετοχή είναι ελεύθερη και οι  μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν όμιλο σε κάθε τετράμηνο. Λειτουργούν με επίβλεψη και συνεργασία εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και όλων των βαθμίδων, μέσα στο πρόγραμμα του Σχολείου.

Μέσα στους ομίλους οι μαθητές μας, έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν διάφορους επαγγελματικούς χώρους, να ασχοληθούν με αντικείμενα του ενδιαφέροντός τους, αναδεικνύοντας τις ικανότητες και τις κλίσεις τους ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν και εκφράζονται με πολλούς τρόπους.

Οι Όμιλοι που λειτουργούν κατά τη φετινή σχολική χρονιά είναι οι παρακάτω:

Το Scratch χρησιμοποιείται παγκοσμίως σε διάφορα σχολεία και εκπαιδευτικούς οργανισμούς. Ο δικτυακός τόπος του Scratch έχει αναπτύξει μια κοινότητα από αρχόμενους προγραμματιστές, μαθητές, δασκάλους και ερασιτέχνες, που αλληλοπαρακινούνται να αναπτύξουν την δημιουργικότητα τους και τις προγραμματιστικές δεξιότητες τους. Ένα από τα φόρα στον ιστότοπο του Scratch είναι αφιερωμένο σε συζητήσεις μεταξύ εκπαιδευτικών.

Έχει ως στόχο τη διδασκαλία εννοιών προγραμματισμού σε παιδιά και εφήβους και την ανάπτυξη της δημιουργικής τους έκφρασης μεσω παιχνιδιών, βίντεο και μουσικής. Μπορεί να μεταφορτωθεί δωρεάν και χρησιμοποιείται σε μια ευρεία ποικιλία δράσεων εντός και εκτός του σχολείου ανά τον κόσμο.

Η θεατρική ομάδα εφήβων μετράει 5 χρόνια ουσιαστικής παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα του σχολείου μας, με συμμετοχές σε εναρκτήριες τελετές διεθνών διοργανώσεων (MUN, UNESCO), φεστιβάλ (Shakespeare lives, Μέγαρο Μουσικής), παραστάσεις (Μουσείο Μπενάκη, Θέατρο Εκπαιδευτηρίων), μέσα από δημιουργικές προσεγγίσεις κλασικών και σύγχρονων θεατρικών δημιουργών (Σοφοκλής, Σαίξπηρ, Λόρκα, Καλογεροπούλου).

Μέσα σε ένα θεατρικό εργαστήρι, δουλεύουμε δημιουργικά και επινοητικά και κάθε μέλος της ομάδας έχει ζωτικό χώρο για να εκπαιδευτεί, να εξελιχθεί, να καταθέσει και να εισπράξει απόψεις στα πλαίσια μίας διαδικασίας συλλογικής. Κάθε θεατρική δραστηριότητα αποτελεί για όλους όσοι συμμετέχουν ένα ταξίδι αναζήτησης. Σε αυτό το ταξίδι νέα πράγματα ανακαλύπτονται, κατατίθενται, συντίθενται, αξιολογούνται.

Τις ανησυχίες που έχουμε εμείς τις έχουν και οι έφηβοι, μόνο που δε γνωρίζουν ότι από δω και πέρα θα τις έχουν πάντα. Το θέατρο τους βοηθά ψυχικά να συνειδητοποιήσουν καυτά πρωταρχικά ερωτήματα. Πρόκειται για ένα θέατρο που αγγίζει τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες τους, όπως η σχολική βία, η επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στα ήθη της σύγχρονης εφηβικής κοινότητας, η απόκλιση της νεανικής συμπεριφοράς, η διαχείριση της απώλειας, η παραβατικότητα κι άλλες δύσκολες αλήθειες γύρω από την πορεία προς την ενηλικίωση.

Στην εφηβεία το άτομο καλείται να έρθει για πρώτη φορά αντιμέτωπο με προβλήματα υπαρξιακά, πολιτειακά, θέματα ετερότητας και εαυτού, που θα προσπαθούν να τα λύσουν σε όλη τους τη ζωή. Και το θέατρο είναι το καταλληλότερο εργαλείο θέασης του εαυτού μας μέσα στον κόσμο που μας περιβάλλει.

Στα πλαίσια του ομίλου μας,φιλοδοξούμε φέτος ,να υποδεχθούμε μαθητές και μαθήτριες που αγαπουν τη μουσική και παίζουν κάποιο μουσικό όργανο.

Στόχος μας είναι να οργανώσουμε μια ορχήστρα ή ενα σύνολο οργάνων που θα πλαισιώνει και θα συμμετέχει σε ολες τις εκδηλώσεις του Σχολείου μας.

Επίσης οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να οργανώσουν -πάντα με την καθοδήγηση και τη βοήθεια των υπέυθυνων καθηγητριών- συναυλία με έργα δικού τους ρεπερτορίου.

Ελπίζουμε να ανταποκριθείτε στην πρόσκλησή μας!

Στον όμιλο Εικαστικών δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να πειραματιστούν με διαφορετικά υλικά και τεχνικές σε ατομικό και ομαδικό πλαίσιο, ενώ, ταυτόχρονα, επιχειρούνται συμμετοχές σε διαγωνισμούς, δημιουργία κατασκευών για το Χριστουγεννιάτικο Bazaar κ.ά.

Επιπλέον, σε αυτόν τον όμιλο, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να παρέμβουν εικαστικά σε χώρους του σχολείου, με σκοπό την οικειοποίηση του άμεσου περιβάλλοντος της καθημερινότητάς τους. Παράλληλα, αναλαμβάνουν την εικαστική επιμέλεια των μεγάλων εκδηλώσεων του σχολείου.

Περιεχόμενο:

  • Αναφορά σε ιστορικά κινήματα και σημαντικούς δημιουργούς, ενταγμένους στο εκάστοτε κοινωνικό πλαίσιο, με διαδραστικές παρουσιάσεις στην τάξη (φωτογραφίες, video, PowerPoint).
  • Επισκέψεις επαγγελματιών στον χώρο του σχολείου.
  • Εξοικείωση με τις βασικές αρχές του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού (όψεις, κατόψεις, προοπτικά κλπ).
  • Δημιουργία σχεδίων και αρχιτεκτονικών σκίτσων με διάφορα υλικά και τεχνικές.
  • Ατομικά και ομαδικά πρότζεκτ τρισδιάστατα, με πλήθος υλικών (χαρτόνια, κούτες, ανακυκλώσιμα αντικείμενα, μακετόχαρτα, πηλός, κλπ).

Τελικό προϊόν:

Πλαστικές μακέτες, το θέμα των οποίων θα προκύψει συνεργατικά στην πορεία των συναντήσεων. Κάθε μακέτα θα αποτελεί μια συλλογική δουλειά ικανών διαστάσεων και θα μπορούσε να αφορά από ένα νεολιθικό χωριό, μια πλατεία, ένα σπίτι από το μέλλον, ένα installation, ένα σκηνικό ταινίας ή παραμυθιού, ουσιαστικά οτιδήποτε αναπτύσσεται στις τρεις διαστάσεις. Θα γίνει επιπλέον μελέτη που θα αφορά τα χρώματα, το φωτισμό και την ένταξη στο φυσικό ή αστικό περιβάλλον, ανάλογα με το είδος του τελικού προϊόντος.

Το 3D Printing έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως μια νέα βιομηχανική επανάσταση οπού η παραγωγή μετατοπίζεται στα χέρια των καταναλωτών. Σήμερα είναι εφικτό να ‘’εκτυπώσουμε’’ πολλά από τα αντικείμενα που χρειαζόμαστε ακόμα και στο σπίτι μας παρακάμπτοντας την κλασσική γραμμή παραγωγής όπως την γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Αναμφισβήτητα το 3D printing είναι μια διαδικασία εκδημοκρατισμού της παραγωγής.

Από αυτή την διαδικασία οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες οι οποίες θα αποτελέσουν εφόδιο για το μέλλον ανεξάρτητα από την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν στις σπουδές τους.

Ο χορός είναι σύνολο ρυθμικών κινήσεων που ερμηνεύει το ανθρώπινο σώμα και τα μέλη του στον χώρο και στον χρόνο, αλλά κυρίως είναι το σημαντικότερο ίσως μέσον έκφρασης των ανθρώπινων συναισθημάτων. Γιατί, ανάμεσα στον άνθρωπο και σε αυτό που θέλει να εκφράσει, μεσολαβεί μόνο το ίδιο το σώμα του. Όταν χορεύει ο άνθρωπος γίνεται ταυτόχρονα τεχνίτης και εργαλείο, δημιουργός και δημιούργημα, καλλιτέχνης και καλλιτέχνημα.

Οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν πολύ καλά την αξία του χορού ή της όρχησης, όπως ονόμαζαν τη σύνθετη μορφή που περιελάμβανε τον λόγο, το μέλος ή μελωδία και την κίνηση. Ο ίδιος ο Πλάτωνας άλλωστε έχει μιλήσει για τη σπουδαιότητα της ορχηστικής τέχνης και θεωρούσε ότι ο αχόρευτος άνθρωπος είναι και απαίδευτος.

Το τρίπτυχο λόγου, μέλους, κίνησης, αποτελεί βασικό στοιχείο των ελληνικών παραδοσιακών χορών,  εκείνων δηλαδή που χορεύονταν στις κοινότητες των Ρωμιών ήδη στα τέλη του 18ου αι. Ο χρόνος δημιουργίας αυτών των χορών είναι άγνωστος και η γνώση τους μεταφερόταν βιωματικά από γενιά σε γενιά, χωρίς την παρέμβαση δασκάλου, γιατί, σε μία ζωντανή κοινότητα, οι λειτουργίες εκτελούνταν αυθόρμητα. Το χορευτικό ρεπερτόριο κάθε κοινότητας δεν ήταν μεγάλο, υπήρχαν όμως πολλά τραγούδια από τα οποία ο χορευτής μπορούσε να διαλέξει και να χορέψει εκείνο που του άρεσε. Η ποικιλία των χορών στο σύνολο του ελλαδικού χώρου είναι μεγάλη και οι ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και κάθε κοινωνίας φαίνονται στην κίνηση, στο τραγούδι και στη μουσική. Στα πανηγύρια, στους γάμους, στις γιορτές, στις εθιμικές περιστάσεις, οι χοροί λειτουργούσαν πάντα σαν μια αόρατη κλωστή, που έδενε άρρηκτα την κοινότητα, επιβεβαιώνοντας την κοινή της πορεία στο παρελθόν και στο μέλλον.

Σήμερα η αστικοποίηση έχει επιφέρει τεράστιες αλλαγές, αλλά οι χοροί αυτοί εξακολουθούν να λειτουργούν συνδετικά μεταξύ των ανθρώπων που τους χορεύουν. Σε μια εποχή που ενισχύεται με διάφορους τρόπους η απομόνωση από τον διπλανό, πιστεύουμε ότι το τραγούδι, η μουσική και ο χορός είναι το καλύτερο μέσον για να έλθουν τα παιδιά σε επαφή μεταξύ τους. Ταυτόχρονα θα ταξιδέψουν σε διάφορα μέρη του ελλαδικού χώρου και θα γνωρίσουν τόπους, ήθη και έθιμα, φορεσιές, μουσικά όργανα κ.ά. Όλα αυτά με τον χορό και το τραγούδι ως μέσα έκφρασης, εκτόνωσης και ψυχαγωγίας.

Σύντομη περιγραφή: Τρόπος αναπαράστασης αλγόριθμου και επίλυση προβλημάτων φυσικής, μαθηματικών μέσα από προγραμματισμό.

Υλικά: Laptop

Σύνδεση: Μόνο για το 1ο δίωρο.

Απαιτούμενα: Καλή γνώση windows 7

Προτείνεται για μαθητές Β και Γ Γυμνασίου λόγω  της δυσκολίας του.

Ο όμιλος αυτός πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+  στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας. Έχει σκοπό να διερευνήσει και να καταδείξει μέσα από τον κινηματογράφο κατά πόσο οι μαθητές και γενικότερα οι Έλληνες αισθάνονται Ευρωπαίοι πολίτες και έχουν υιοθετήσει τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού.

Τελικό προϊόν θα είναι η κατασκευή μιας μικρού μήκους ταινίας διάρκειας πέντε λεπτών (5’), η οποία θα επικοινωνεί τις παραπάνω αρχές εμπνεόμενη από κάποιο ιστορικό πρόσωπο ή γεγονός της χώρας μας, που οι ενέργειές του ή ο αντίκτυπός τους δηλώνουν συνειδητοποίηση της ευρωπαϊκής ταυτότητας.

ΟΜΙΛΟΣ: STEM «VODAFONE GENERATION NEXT»

Στον όμιλο STEM VODAFONE GENERATION NEXT, θα αποκτήσουμε πρόσβαση στον κόσμο του STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) και θα αναπτύξουμε τις δεξιότητες μας. Θα αποφασίσουμε και θα διερευνήσουμε, ομαδικά, ένα project που σκοπό θα έχει την επίλυση προβλημάτων της τοπικής κοινωνίας ή της καθημερινότητας.

Σκοποί:

  1. Οι μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες στις επιστήμες και τις νέες τεχνολογίες.
  2. Οι μαθητές να προσεγγίσουν βιωματικά τις απαραίτητες γνώσεις, μέσω παιχνιδιού και πειραματισμών.
  3. Οι μαθητές να κατανοήσουν τον «STEM» τρόπο σκέψης.
  4. Οι μαθητές να δουλεύουν ομαδικά και να συνεργάζονται.

Απαραίτητος εξοπλισμός:

1 kit ανά 3 άτομα: Arduino Uno R3 Starter / Basic Kit with Motors (Oem)

Το κόστος του εξοπλισμού κατόπιν συνεννοήσεως στο πρώτο μάθημα.

Γνωρίζουμε τον πολιτισμό των Αιγυπτίων, των αρχαίων Ελλήνων, των Ρωμαίων και ως ένα βαθμό μας είναι γνωστή η προσφορά τους στην ανθρωπότητα. Ωστόσο, πλάι σ’ αυτούς υπάρχουν και άλλοι πολιτισμοί που χάθηκαν στο πέρασμα των αιώνων αφήνοντας σε εμάς τεράστια κληρονομιά, της οποίας την προέλευση σε αρκετές περιπτώσεις αγνοούμε. Πολιτισμοί χαμένοι στον πάτο της θάλασσας, θαμμένοι κάτω από την άμμο ή ακόμα και φανερά επιβλητικοί μας περιμένουν να τους ανακαλύψουμε μέσα από την έρευνα, τα ντοκιμαντέρ, επισκέψεις σε μουσεία και άλλες ενδιαφέρουσες διαδικασίες.

Βασικοί στόχοι του Ομίλου είναι οι μαθητές να μυηθούν στη διαδικασία της έρευνας, να συνδέσουν το παρελθόν με το παρόν και να αναγνωρίσουν την αξία του.

Στον Όμιλο αυτό οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ασχοληθούν με θέματα του ενδιαφέροντός τους, είτε σε σχολικό είτε σε τοπικό επίπεδο, να κάνουν ρεπορτάζ για θέματα πολιτισμού, τέχνης ίστορίας κ.α., να πάρουν συνεντεύξεις και να αρθρογραφήσουν.

Σκοπός τους θα είναι η ενημέρωση των συμμαθητών τους για θέματα που τους απασχολούν ή για θέματα που τους άρεσαν και θα ήθελαν να μοιραστούν μαζί τους.

Τα άρθρα των μαθητών θα δημοσιεύονται με μορφή περιοδικού στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Βασικοί εκπαιδευτικοί στόχοι του ομίλου είναι:

  • η καλλιέργεια και η ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών
  • η ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών
  • η ανάληψη πρωτοβουλιών
  • η ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων τους μέσω της ομαδοσυνεργασίας, αλλά και μέσω των ερευνητικών μεθόδων (ερωτηματολόγια, συνεντέυξεις).
  • η παραγωγή λόγου και η άσκηση στην παραγωγή διαφορετικών μορφών κειμένου (είδηση, ρεπορτάζ, συνένετευξη, άρθρο, δοκίμιο, σχολιασμός έργων τέχνης, βιβλιοπαρουσίαση, παρουσίαση καλλιτεχνικών έργων ή ειδήσεων).