Διευθύντρια Προσχολικής Αγωγής PYP Coordinator

Διευθύντρια Προσχολικής Αγωγής
PYP Coordinator

Η Προσχολική ηλικία αποτελεί σταθμό στη ζωή ενός παιδιού. Έρευνες έχουν δείξει πώς όταν τα πρώτα χρόνια του παιδιού στο σχολείο διέπονται από ποιότητα, ασφάλεια και δημιουργικότητα, τότε η καλή πορεία του στο Δημοτικό σχολείο είναι εξασφαλισμένη. Τα πρώτα χρόνια από δυο έως έξι ετών, τα παιδιά για να μάθουν, χρειάζονται ένα φροντισμένο περιβάλλον γεμάτο δημιουργικές δραστηριότητες και ερεθίσματα, που κάθε μέρα θα τα κινητοποιούν για δράση και δημιουργία. Έχουν ανάγκη να βρίσκονται κοντά με παιδαγωγούς, που ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους, πιστεύουν στις δυνατότητές τους και αξιοποιούν τα ταλέντα τους. Η καλή προσαρμογή του παιδιού στο σχολικό περιβάλλον τα πρώτα χρόνια, αποτελεί το κλειδί για την ομαλή πορεία του. Για όλα τα παιδιά, ακόμα και για αυτά που φαίνονται πιο ανεξάρτητα και δυναμικά από άλλα, το να ξεκινήσουν το πρώτο σχολείο είναι ένα βήμα σε έναν καινούργιο κόσμο γεμάτο υποσχέσεις, αλλά παράλληλα είναι και ένα βήμα μακριά από έναν κόσμο, που τους είναι γνώριμος και οικείος. Παιδαγωγοί και οι γονείς έχουμε ειδικές τεχνικές για να υποστηρίξουμε τα παιδιά σε αυτήν την περίοδο. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν στενές σχέσεις συνεργασίας μεταξύ της οικογένειας και του σχολείου.

Πριν ξεκινήσει η σχολική χρονιά, καλούμε τους γονείς να επισκέπτονται με τα παιδιά τους το σχολείο, ώστε να γνωρίσει το παιδί το καινούργιο περιβάλλον, έχοντας τη σιγουριά της παρουσίας των γονιών του. Στη συνέχεια, αφού τα παιδιά έχουν προσαρμοστεί στο περιβάλλον της τάξης, ενθαρρύνονται από τις παιδαγωγούς να φέρουν φωτογραφίες από την οικογένειά τους για να συνδέσουν την οικογενειακή με την σχολική ζωή. Είναι σημαντικό, από την πρώτη κιόλας μέρα, να συναισθανόμαστε το δισταγμό και τις επιφυλάξεις τους και να τα βοηθάμε στην ομαλή τους προσαρμογή. Με την είσοδο του παιδιού στο πρώτο του σχολείο, γίνεται και η ολοκληρωμένη συνειδητοποίηση του εαυτού και του άλλου. Το παιδί δεν ανήκει πλέον μόνο στο πλαίσιο της οικογένειας, όπου τα συγγενικά του πρόσωπα καθορίζουν την ύπαρξή του, αλλά εισέρχεται σε ένα καινούργιο περιβάλλον, όπου συναντά συνομηλίκους με ίδια ενδιαφέροντα και εξειδικευμένους ενήλικες, που παρακολουθούν και στηρίζουν την εξέλιξή του. Επίσης το σχολείο είναι ο συνδετικός κρίκος του παιδιού με την κοινωνία. Εδώ ανακαλύπτει ομοιότητες και διαφορές με τα άλλα μέλη της σχολικής ομάδας και αναπτύσσει αυτογνωσία, ενώ παράλληλα δέχεται τη διαφορετικότητα.