Nursery Schools GoalsΣτον Παιδικό Σταθμό, δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη μετάβαση του παιδιού από την θαλπωρή του σπιτιού στη δημιουργική φωλιά. Με το παιχνίδι στις γωνιές, με μουσικοκινητικά παιχνίδια και κουκλοθέατρο, επιτυγχάνεται η ομαλή προσαρμογή των παιδιών και η εξοικείωση με τις παιδαγωγούς και τα παιδιά της τάξης.

Τα παιδιά από το πρώτο μήνα τους στο σχολείο, πρέπει να νιώσουν αγάπη και ασφάλεια. Έχοντας κατακτήσει την ομαλή προσαρμογή των παιδιών, ξεκινά η παιδαγωγική διαδικασία. Επιτυγχάνεται η γλωσσική ανάπτυξη, μέσα από την ανάγνωση παραμυθιών. Τα παιδιά μαζί με τις παιδαγωγούς μαθαίνουν ποιήματα και τραγούδια που καθορίζουν τα ημερήσια προγράμματά τους. Μέσα από τις κατασκευές και τις χειροτεχνίες, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με πληθώρα υλικών τα οποία χρησιμοποιούν δημιουργικά. Με τη χρήση του πινέλου, των μαρκαδόρων και της πλαστελίνης αναπτύσσεται η λεπτή κινητικότητα ενώ με τη χρήση των διαφορετικών υφασμάτων και των θεατρικών αντικειμένων στη γωνιά της μεταμφίεσης, τα παιδιά καλλιεργούν τη φαντασία τους και επικοινωνούν με τα άλλα παιδιά της τάξης.

Στον κήπο του σχολείου μας, τα παιδιά έρχονται σ’ επαφή με τη φύση και τα φυσικά υλικά τα οποία αναγνωρίζουν και ονομάζουν. Ακόμα παρατηρούν την αλλαγή των εποχών και πώς αυτή επηρεάζει τη φύση αλλά και τα ίδια. Βασικός ακόμα στόχος που επιτυγχάνεται στην ηλικία των 2-3 ετών είναι η σταδιακή απεξάρτηση από τους γονείς ή οικείου για τις βασικές του λειτουργίες. Τα παιδιά μαθαίνουν να καλύπτουν τις ανάγκες τους μέσα στη τάξη, να τρώνε σταδιακά χωρίς βοήθεια και με συνεργασία από το σπίτι γίνεται για κάθε παιδί αγωγή τουαλέτας.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

– Μουντζουρώνει αυθόρμητα.
– Χτίζει πύργο με 4 τουβλάκια ή περισσότερα.
– Μπορεί να χρησιμοποιεί το ένα χέρι πιο συχνά από το άλλο.
– Χρησιμοποιεί έστω και αδέξια το κουτάλι ή πιρούνι όταν τρώει.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

– Περπατά μόνο του.
– Τραβά παιχνίδια πίσω του ενώ περπατά.

– Μεταφέρει ένα μεγάλο παιχνίδι ή διάφορα ενώ περπατά.
– Αρχίζει να τρέχει.
– Κλωτσά την μπάλα.
– Σκαρφαλώνει πάνω και κάτω από τα έπιπλα χωρίς βοήθεια.
– Ανεβαίνει και κατεβαίνει σκάλες με υποστήριξη.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

– Μιμείται τη συμπεριφορά των άλλων, ειδικά τους ενηλίκους και τα μεγάλα παιδιά.
– Συνειδητοποιεί όλο και περισσότερο τον εαυτό του ως ξεχωριστό από τους άλλους.

– Παρουσιάζει αύξηση της ανεξαρτησίας.
– Αρχίζει να δείχνει προκλητική συμπεριφορά.
– Εμπλέκεται όλο και περισσότερο στο πλαίσιο μικρών ομάδων με άλλα παιδιά.

ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

– Αρχίζει να ταξινομεί με βάση σχήματα και χρώματα.
– Αρχίζει το συμβολικό παιχνίδι.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ / ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗΣ

– Αρχίζει να αποκτά έλεγχο των σφιγκτήρων.
– Κάθεται στην καρέκλα.

– Τρώει με βοήθεια.
– Μειώνεται το άγχος αποχωρισμού.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΑΣ

– Κατονομάζει αντικείμενα ή εικόνες
– Αναγνωρίζει τα ονόματα από οικεία πρόσωπα, αντικείμενα και μέρη του σώματος.

– Λέει αρκετές μεμονωμένες λέξεις (από 15 έως 18 μήνες).
– Χρησιμοποιεί απλές φράσεις (από 18 έως 24 μήνες).
– Χρησιμοποιεί προτάσεις με 2 έως 4 λέξεις.
– Ακολουθεί απλές οδηγίες.
– Προσπαθεί να μιμηθεί λέξεις.
– Επαναλαμβάνει λέξεις που ακούει σε συνομιλίες.

PaidikosProgrammaΕβδομαδιαίες δραστηριότητες βασικού προγράμματος (8:30 – 14:30)

2 ώρες Μουσική – Mουσικοκινητική αγωγή
2 ώρες Ψυχοκινητική αγωγή
5 ώρες Αγγλικά
1 ώρα Κολύμβηση