PreKProgram

Εβδομαδιαίες δραστηριότητες

Τα παιδιά παρακολουθούν μέσα στο βασικό τους πρόγραμμα (8:30-14:30)
2 ώρες Μουσική – Μουσικοκινητική αγωγή
2 ώρες Ψυχοκινητική Αγωγή
1 ώρα Κολύμβηση
3 ώρες Αγγλικά (Ελληνόφωνο Νηπιαγωγείο)
15 ώρες Αγγλικά (Αγγλόφωνο Νηπιαγωγείο)

ΣτόχοιΣτην Προσχολική Αγωγή σε δύο ηλικιακά επίπεδα, προνήπιο και νήπιο, τα νήπια εξασφαλίζουν τις προϋποθέσεις για ένα δυναμικό ξεκίνημα στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης, των δεξιοτήτων και των συμπεριφορών.

  • Αποκτούν γνώσεις που βασίζονται στη συμμετοχική δραστηριότητα και την εμπειρία
  • Παρακινούνται να ερευνούν, να ανακαλύπτουν και να δημιουργούν
  • Αναπτύσσουν τις δεξιότητες τους, επικοινωνιακές, νοητικές, αισθητικές, ψυχοκινητικές μέσα από σχέδια εργασίας.
  • Καλλιεργούν την κοινωνική, περιβαλλοντική και ηθική τους ευαισθησία.
  • Ενισχύουν την αυτοπεποίθηση τους και ενθαρρύνονται να παίρνουν πρωτοβουλίες.
  • Προσεγγίζουν απλές μορφές τέχνης.
  • Νιώθουν ασφάλεια και χαρά.
  • Προετοιμάζονται για τη συνέχεια του προγράμματος των Πρώτων Χρόνων και την εισαγωγή τους στο Δημοτικό σχολείο.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΣΗΣ – ΦΥΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

– Περπατά πάνω-κάτω στις σκάλες εναλάσσοντας τα πόδια του.
– Κλωτσάει, σκαρφαλώνει, τρέχει και ποδηλατεί σε τρίκυκλο.
– Σκύβει εύκολα χωρίς να πέφτει.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΛΕΠΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

– Κάνει γραμμές πάνω κάτω από τη μια πλευρά στην άλλη και κυκλικές γραμμές με μολύβι ή παστέλ.
– Γυρίζει τις σελίδες του βιβλίου κάθε μια ξεχωριστά.
– Χτίζει έναν πύργο με περισσότερα από 6 τουβλάκια.
– Κρατάει το μολύβι στη θέση γραφής.
– Βιδώνει και ξεβιδώνει τα καπάκια από βάζα, τα παξιμάδια της βίδας και κλείνει κι ανοίγει τους σύρτες της πόρτας.
– Χρησιμοποιεί πιρούνι ή κουτάλι για να φάει.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΥ

– Ακολουθεί οδηγίες δύο ή τριών βημάτων.
– Αναγνωρίζει και ονομάζει σχεδόν όλα τα αντικείμενα και τις εικόνες.
– Κατανοεί τις περισσότερες προτάσεις.
– Αντιλαμβάνεται τις θέσεις στον χώρο (πάνω-κάτω-μέσα).
– Χρησιμοποιεί προτάσεις 4 έως 5 λέξεων.
– Μπορεί να πει το όνομα, την ηλικία και το φύλο του.
– Παράγει λέξεις, τις περισσότερες από τις οποίες κατανοούν οι συνομιλητές του.
– Χρησιμοποιεί ορθά ενικό και πληθυντικό αριθμό.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

– Μιμείται ενηλίκους και άτομα που παίζει μαζί.
– Δεν δείχνει αγάπη αυθόρμητα σε παιδιά που παίζει μαζί.
– Μπορεί να εναλλάσσει τη σειρά του με τους άλλους στα παιχνίδια.
– Αντιλαμβάνεται τις έννοιες «δικό μου» και «δικό του/της».
– Εκδηλώνει ανοιχτά την αγάπη του.
– Εκφράζει πληθώρα συναισθημάτων.
– Προσαρμογή – αποχωρίζεται εύκολα τους γονείς του.

ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

– Κάνει μηχανοκίνητα παιχνίδια να δουλέψουν.
– Ταυτίζει ένα αντικείμενο που έχει στο χέρι του ή βρίσκεται στην τάξη με μια εικόνα ενός βιβλίου.
– Βάζει φαντασία στο παιχνίδι, όταν παιζεί με κούκλες και ανθρώπους.
– Ταξινομεί αντικείμενα βάσει του σχήματος και του χρώματός τους.
– Ολοκληρώνει παζλ με 3 ή 4 κομμάτια.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

– Συμμετέχει στις θεατρικές δραστηριότητες (παιχνίδι ρόλων κ.α.).
– Εκφράζει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία του μέσα από τον αυτοσχεδιασμό και τη δραματοποίηση.
– Χρησιμοποιεί επαρκώς τα εκφραστικά του μέσα (λόγο, κίνηση σώματος, εκφράσεις προσώπου).

ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

– Τραγουδάει ομαδικά.
– Συμμετέχει σε μουσικά παιχνίδια με δημιουργική κίνηση.
– Εκτελεί απλά, ρυθμικά και μελωδικά σχήματα.
– Ακούει προσεκτικά ένα μουσικό κομμάτι και εκφράζει τα συναισθήματά του μέσα από μια ιστορία που δημιούργησε ή μέσα από μια εικαστική δημιουργία.

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ – ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗΣ

– Κρεμάει το παλτό του.
– Βάζει το μπουφάν του.
– Βγάζει τις κάλτσες και τα παπούτσια του.
– Μαζεύει το πιάτο και το ποτήρι του.
– Πίνει από ποτήρι.
– Κάθεται στην καρέκλα κανονικά.
– Σπρώχνει την καρέκλα κοντά στο τραπέζι.
– Βοηθάει να μαζευτούν τα παιχνίδια του.
– Πλένει τα χέρια του.
– Ξεκινάει την ανεξαρτητοποίηση στην τουαλέτα.
– Σκουπίζει τη μύτη του και μετά πετάει το χαρτί στο καλαθάκι.
– Όταν βήχει,  βάζει το χέρι του.
– Με καθοδήγηση πλένει τα δόντια του.
– Τρώει μόνο του και καμιά φορά χρειάζεται βοήθεια.