Μαθητικοί Όμιλοι

Από το σχολικό έτος 2010- 2011 λειτούργησε στο σχολείο μας για πρώτη φόρα ο θεσμός των Μαθητικών Ομίλων. Θεωρούμε ότι το σχολείο ως χώρος αλληλεπίδρασης και κοινωνικοποίησης των παιδιών καλείται να καλύψει όχι μόνο τις γνωστικές, αλλά και τις συναισθηματικές ανάγκες τους και ότι μπορεί να συμβάλλει στην καλλιέργεια και στην ανάδειξη των δεξιοτήτων και των ταλέντων τους. Οι Μαθητικοί Όμιλοι απευθύνονται σε μαθητές Γυμνασίου, η συμμετοχή είναι ελεύθερη και οι  μαθητές μπορούν να επιλέξουν έναν όμιλο σε κάθε τετράμηνο. Λειτουργούν με επίβλεψη και συνεργασία εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και όλων των βαθμίδων, μέσα στο πρόγραμμα του Σχολείου.

Μέσα στους ομίλους οι μαθητές μας, έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν διάφορους επαγγελματικούς χώρους, να ασχοληθούν με αντικείμενα του ενδιαφέροντός τους, αναδεικνύοντας τις ικανότητες και τις κλίσεις τους ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν και εκφράζονται με πολλούς τρόπους.

Οι Όμιλοι που λειτουργούν κατά τη φετινή σχολική χρονιά είναι οι παρακάτω:

Εξάσκηση και συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς

Οι μαθητές ενημερώνονται και προβληματίζονται πάνω σε διεθνή κοινωνικά, περιβαλλοντικά και πολιτικά ζητήματα, ενώ ταυτόχρονα γίνεται η προετοιμασία  για τη συμμετοχή τους  στο μαθητικό συνέδριο MUN, που διοργανώνει το σχολείο μας.

Προγραμματισμός σε διαδικτυακή κοινότητα, όπου μπορείτε να δημιουργήσετε τις δικές σας διαδραστικές ιστορίες, παιχνίδια και κινούμενα σχέδια και να μοιραστείτε τις δημιουργίες σας με άλλα άτομα σε ολόκληρο τον κόσμο.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Είναι η ανάπτυξη ιδιαίτερων ικανοτήτων και κλίσεων των μαθητών σε διάφορα γνωστικά πεδία, μεταξύ των οποίων και η πληροφορική.

Μέσα σε ένα θεατρικό εργαστήρι, δουλεύουμε δημιουργικά και επινοητικά και κάθε μέλος της ομάδας έχει ζωτικό χώρο για να εκπαιδευτεί, να εξελιχθεί, να καταθέσει και να εισπράξει απόψεις στα πλαίσια μίας διαδικασίας συλλογικής. Κάθε θεατρική δραστηριότητα αποτελεί για όλους όσοι συμμετέχουν ένα ταξίδι αναζήτησης. Σε αυτό το ταξίδι νέα πράγματα ανακαλύπτονται, κατατίθενται, συντίθενται, αξιολογούνται.

Τις ανησυχίες που έχουμε εμείς τις έχουν και οι έφηβοι, μόνο που δε γνωρίζουν ότι, από δω και πέρα, θα τις έχουν πάντα. Το θέατρο τους βοηθά ψυχικά να συνειδητοποιήσουν καυτά πρωταρχικά ερωτήματα. Πρόκειται για ένα θέατρο που αγγίζει τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες τους, όπως η σχολική βία, η επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στα ήθη της σύγχρονης εφηβικής κοινότητας, η απόκλιση της νεανικής συμπεριφοράς, η διαχείριση της απώλειας, η παραβατικότητα κι άλλες δύσκολες αλήθειες, γύρω από την πορεία προς την ενηλικίωση.

Στην εφηβεία το άτομο καλείται να έρθει για πρώτη φορά αντιμέτωπο με προβλήματα υπαρξιακά, πολιτειακά, θέματα ετερότητας και εαυτού, που θα προσπαθούν να τα λύσουν σε όλη τους τη ζωή. Και το θέατρο είναι το καταλληλότερο εργαλείο θέασης του εαυτού μας μέσα στον κόσμο που μας  περιβάλλει.

Μέσα στον όμιλο δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να κάνουν εικαστικές επεμβάσεις σε χώρους του σχολείου, με αποτέλεσμα να «οικειοποιούνται» αισθητικά το άμεσο περιβάλλον τους, με το οποίο έρχονται καθημερινά σε επαφή. Παράλληλα, αναλαμβάνουν την εικαστική επιμέλεια των μεγάλων εκδηλώσεων του σχολείου.

Ταυτόχρονα, εργαζόμενοι ατομικά αλλά και ομαδικά, πειραματιζόμαστε με διαφορετικά υλικά και τεχνικές, με σκοπό να συμμετέχουμε σε διαγωνισμούς, να δημιουργούμε κατασκευές για το bazaar των Χριστουγέννων και άλλα.

Στον όμιλο αυτό οι μαθητές μαθαίνουν να δημιουργούν με τη χρήση Lego, διατάξεις (ρομποτικό βραχίονα, αυτοκινητάκι, κιθάρα) τα οποία με χρήση κώδικα,που θα φτιαξουν,  κάνουν τις ανάλογες λειτουργίες.

Στο μάθημα αυτό θα δημιουργηθούν ομάδες των τριών ατόμων και  αναλόγως της προόδου θα εξαρτηθεί το τελικό προϊόν, το οποίο θα είναι μια διάταξη από μια λίστα με κατασκευές.

Ο σκοπός του ομίλου είναι να μεταδώσει στους μαθητές δεξιότητες συνεργασίας, εφευρετικότητας και οργάνωσης.

Στον όμιλο αυτό οι μαθητές ανακαλύπτουν βασικές αρχές της αστρονομίας και μελετούν ουράνια σώματα. Μαθαίνουν τη χρήση του τηλεσκοπίου , ουρανογραφικές συντεταγμένες, τις φάσεις της Σεληνης, αστερισμούς κ.α.

Ο σκοπός του ομίλου είναι να δώσει απαντήσεις σε απορίες μαθητών περί σύμπαντος και μυστηρίων. Το τελικό προϊόν θα είναι μια έρευνα πάνω σε ένα αστρικό σώμα και παρατήρησή του με το τηλεσκόπιο του Σχολείου.

Σκοπός του ομίλου είναι η παρόχη των απαραίτητων γνώσεων και τεχνικών, ώστε να εφαρμοστούν σε περιπτώσεις που παραστεί ανάγκη παροχής Πρώτων Βοηθειών, έως ότου να παρασχεθεί στον ασθενή εξειδικευμένη ιατρική βοήθεια.

Εκπαιδευτικοί στόχοι:

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος θα είναι σε θέση να γνωρίζουν :

– Tα περιστατικά που χρήζουν παροχής Πρώτων Βοηθειών

-Τη σειρά ενεργειών που πρέπει να ακολουθούν σε κάθε περίπτωση ανάγκης

-Τις συγκεκριμένες τεχνικές Πρώτων Βοηθειών

Η συμμετοχή στον όμιλο επιχειρηματικότητας επιτρέπει στους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες απαραίτητες για την επιτυχία τους στον χώρο των επιχειρήσεων, καθώς, στόχος του ομίλου είναι να δημιουργήσουν οι μαθητές μια εταιρεία η οποία να είναι εφικτό και ρεαλιστικό να συσταθεί στην πραγματικότητα. Το πρόγραμμα/διαγωνισμός του ΜΙΤ στο οποίο θα συμμετάσχει ο όμιλος, στοχεύει, κυρίως, στην ενεργή ενασχόληση και συμμετοχή των μαθητών, στην απόκτηση γνώσεων μέσα από τα αποτελέσματα της έρευνας και των αποφάσεών τους και στη συνηδειτοποίηση της σημασίας της έννοιας της «αλλαγής» και της συνεχούς βελτίωσης στον επιχειηματικό τομέα.

Οι μαθητές, καθοδηγούμενοι από τον συντονιστή του προγράμματος του ΜΙΤ Launch και με τη χρήση του υλικού το οποίο θα τους παρέχει, θα πρέπει, εργαζόμενοι σε ομάδες, να αναπτύξουν μια ιδέα για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, που θα έρθει να ικανοποιήσει μια υπάρχουσα ανάγκη των καταναλωτών και θα είναι σχετική με την «Εκπαίδευση». Την ιδέα αυτή, θα πρέπει να την υλοποιήσουν ιδρύοντας μια εταιρεία η οποία θα εμπορευτεί το προϊόν ή την υπηρεσία που θα αναπτυχθεί.

Στόχος του «Μουσικού ομίλου» είναι να αναπτύξει τις ατομικές δεξιότητες των μαθητών, αλλά, ταυτόχρονα, να ενισχύσει την ιδέα της συνεργασίας και της συμβολής τους στην ομάδα.

Σκοπός του είναι να τους διδάξει πώς λειτουργούν διαφορετικού ηχοχρώματος όργανα, μέσα σε ένα μουσικό σύνολο, έτσι ώστε, να υπάρχει απόλυτη αρμονία και ισορροπία. Όλα τα παραπάνω αποτελούν μία εισαγωγή στην έννοια της «Μουσικής Δωματίου». Επίσης, τα παιδιά στη διάρκεια του μαθήματος, θα έρθουν σε επαφή με έργα του ελληνικού, αλλά και του διεθνούς ρεπερτορίου και θα έχουν την ευκαιρία να πειραματιστούν με όλα τα είδη της μουσικής.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ο Μουσικός όμιλος, θα παρουσιάσει ένα κομμάτι της δουλειάς του στις εκδηλώσεις του Χριστουγεννιάτικου Bazaar. Επίσης, θα συμμετάσχει στη θεατρική παράσταση του Μαΐου, δεδομένης της συνεργασίας με τη θεατρική ομάδα του σχολείου. Έχοντας στη διάθεσή μας ταλαντούχα παιδιά, με αγάπη για τη μουσική και την τέχνη, γενικότερα, ελπίζουμε και ευχόμαστε να έχουμε μία δημιουργική χρονιά. Η τέχνη άλλωστε, συνιστά κατ’ εξοχήν έκφραση και δημιουργία.

Περιεχόμενο: 

  • Αναφορά σε ιστορικά κινήματα και σημαντικούς δημιουργούς, ενταγμένους στο εκάστοτε κοινωνικό πλαίσιο, με διαδραστικές παρουσιάσεις στην τάξη (PowerPoint κλπ).
  • Εξοικείωση με τις βασικές αρχές της αρχιτεκτονικής γλώσσας και σχεδιασμού (όψεις, κατόψεις, προοπτικά κλπ).
  • Δημιουργία σχεδίων και αρχιτεκτονικών σκίτσων με διάφορα υλικά και τεχνικές.
  • Παιχνίδια, με στόχο την εγρήγορση και το δέσιμο της ομάδας.
  • Ατομικά και ομαδικά πρότζεκτ τρισδιάστατα, με πλήθος υλικών (χαρτόνια, κούτες, ανακυκλώσιμα αντικείμενα, μακετόχαρτα, πηλός, lego, κλπ).

 

Τελικό προϊόν:

Πλαστική μακέτα, το θέμα της οποίας θα προκύψει συνεργατικά στην πορεία των συναντήσεων. Θα είναι μια ομαδική δουλειά, ικανών διαστάσεων και θα μπορούσε να αφορά από ένα νεολιθικό χωριό, μια πλατεία, ένα σπίτι από το μέλλον, ένα installation, ένα σκηνικό ταινίας, ουσιαστικά οτιδήποτε αναπτύσσεται στις τρεις διαστάσεις. Θα γίνει επιπλέον μελέτη που θα αφορά στα χρώματα, τον φωτισμό και την ένταξη στο φυσικό ή αστικό περιβάλλον, ανάλογα με το είδος του τελικού προϊόντος.

Παιδαγωγικοί στόχοι:

Κύριος στόχος είναι μια πρώτη, ολιστική επαφή με την τέχνη της αρχιτεκτονικής, τόσο σε θεωρητικό, όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Παιδιά που αποφασίσουν να ασχοληθούν αργότερα στον ευρύτερο τομέα του ντιζάιν, θα έχουν καλλιεργήσει, στοιχειωδώς, την αισθητική τους, έχοντας μια πρώτη ολοκληρωμένη αντίληψη του αντικειμένου. Επιπλέον, μέσα από την τριβή με τα υλικά και την πορεία από τη σύλληψη της αρχικής ιδέας, έως την παρουσίαση του τελικού πρότζεκτ, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να ακονίσουν το μυαλό και τις αισθήσεις, να εξασκήσουν την υπομονή και τη δημιουργικότητά τους και να δουν από πρώτο χέρι την αξία της συνεργασίας και της ανάληψης της ευθύνης, για την επίτευξη ενός κοινού χειροπιαστού αποτελέσματος.

To ακρωνύμιο STEM προέρχεται απο τους όρους Science Technology Engineering Mathematics και χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει εκπαιδευτικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους τομείς της Επιστήμης της Τεχνολογίας της Μηχανικής και των Μαθηματικών.

Η εκπαίδευση STEM ξεκίνησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, από την ανάγκη να συνδεθεί άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία με την καινοτομία. Η τρισδιάστατη εκτύπωση (3D Printing), είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα διαδικασίας, η οποία μπορεί να ενταχθεί στην εκπαίδευση STEM.

Το 3D Printing έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως μια νέα βιομηχανική επανάσταση, όπου η παραγωγή μετατοπίζεται στα χέρια των καταναλωτών. Σήμερα είναι εφικτό να ‘’εκτυπώσουμε’’ πολλά από τα αντικείμενα που χρειαζόμαστε ακόμα και στο σπίτι μας, παρακάμπτοντας την κλασσική γραμμή παραγωγής όπως την γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Αναμφισβήτητα το 3D printing είναι μια διαδικασία εκδημοκρατισμού της παραγωγής.

Ο όμιλος STEM των Εκπαιδευτηρίων μας, ακολουθώντας τις αρχές του »STEM Education», αποσκοπεί στο να βελτιώσει τις δεξιότητες των μαθητών σε θέματα, που σχετίζονται με τις επιστήμες και την τεχνολογία. Μέσα στο πλαίσιο αυτό, οι μαθητές θα εκπαιδευτούν στη χρήση προγραμμάτων τρισδιάστατης σχεδίασης αλλά θα μυηθούν και στις λεπτομέρειες του 3D Printing (Τρισδιάστατη Εκτύπωση).

Θα σχεδιάσουν και θα εκτυπώσουν τα δικά τους αντικείμενα και θα έρθουν σε επαφή με κάποιες πολύ βασικές ιδέες μηχανολογικού σχεδίου και αντίστροφης μηχανικής (reverse engineering).

Από αυτή την διαδικασία, οι μαθητές θα αναπτύξουν δεξιότητες, οι οποίες θα αποτελέσουν εφόδιο για το μέλλον, ανεξάρτητα από την κατεύθυνση, που θα ακολουθήσουν στις σπουδές τους.

Ποιος είμαι; Τι θέλω; Πραγματικά μπορώ να καταφέρω τα πάντα; Πώς μετατρέπω τα εμπόδια σε δυνατότητες; Συζητάμε και «προπονούμε» το μυαλό μας, με οδηγό την αρχαία ελληνική σκέψη, που εξακολουθεί να δίνει πρωτοποριακές απαντήσεις στα ζητούμενα των νέων ανθρώπων. Ξεκινώντας από ζητήματα που μας απασχολούν καθημερινά, μέσα και έξω από το σχολείο, χρησιμοποιούμε την αρχαία ελληνική φιλοσοφία και τους ελληνικούς μύθους, για να ανακαλύψουμε λύσεις και τρόπους αντίληψης των πραγμάτων, που μπορούν να μας κάνουν πιο αποτελεσματικούς και πιο ευτυχισμένους.

Οι παιδαγωγικοί στόχοι είναι:

  1. Να έρθουμε σε επαφή με τον πλούτο της αρχαίας ελληνικής σκέψης και να αναγνωρίσουμε πόσο πολύ μπορεί να μας προχωρήσει σήμερα.
  2. Να κατανοήσουμε πως γνωρίζοντας τον εαυτό μας, αναγνωρίζουμε ότι είναι στο χέρι μας να ορίσουμε τι θα πετύχουμε στη ζωή μας.
  3. Να μάθουμε να ερευνούμε και να κάνουμε διάλογο.

Με την ολοκλήρωση των συναντήσεων δεν θα παρουσιαστεί κάποιο έργο, αλλά θα έχει αρχίσει μια διεργασία σημαντική για την προσωπική, εκπαιδευτική και αργότερα επαγγελματική ανάπτυξη των παιδιών.  Αν θέλουμε να προχωρήσουμε μπροστά,  οι Έλληνες φιλόσοφοι της αρχαιότητας, μπορούν να μας βοηθήσουν… να τρέξουμε.

Ο όμιλος του σχολείου μας «Ταξίδια στην Ευρώπη», σκοπό έχει την εξοικείωση των μαθητών με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης, σε επίπεδο πολιτιστικού και φυσικού πλούτου.

Επιμέρους στόχοι του ομίλου:

  • Ανακάλυψη μορφών τουρισμού που σέβονται τον πολιτισμό και το περιβάλλον, όπως για παράδειγμα ο αγροτουρισμός, ο θρησκευτικός τουρισμός και ο οινοτουρισμός.
  • Γνωριμία με την κουζίνα χωρών και περιοχών της Ευρώπης
  • Αλλαγή στερεοτυπικών αντιλήψεων για τους «διαφορετικούς» λαούς και τις «διαφορετικές» κοινωνικές ομάδες.
  • Να κατανοήσουν οι μαθητές τα αποτελέσματα που ο τουρισμός προκαλεί σε μια περιοχή, τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά.
  • Να σκεφτούν οι μαθητές τρόπους προώθησης του τουρισμού μιας περιοχής της αρεσκείας τους, αλλά με βάση την αειφόρο ανάπτυξη και τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας.
  • Να γίνουν οι μαθητές πιο «υπεύθυνοι» ταξιδιώτες, σεβόμενοι το περιβάλλον και τον τοπικό πολιτισμό όταν ταξιδεύουν, αποκτώντας ταυτόχρονα διαπολιτισμικές δεξιότητες επικοινωνίας, που είναι τόσο χρήσιμες στη σημερινή εποχή.

Ο όμιλος ‘Financial Platon, σκοπό του έχει την επαφή και ουσιαστικά πρώτη γνωριμία των παιδιών με την οικονομική επιστήμη σε ένα σαφώς προσαρμοσμένο για την ηλικία τους πλαίσιο, με μελέτες περίπτωσης και παραδείγματα, αλλά με τρόπο τέτοιο, ώστε να αναλύονται έννοιες αρκετά ουσιαστικές, τις οποίες μερικά παιδιά θα ξανασυναντήσουν είτε ακολουθήσουν τον οικονομικό κλάδο σπουδών του ελληνικού Λυκείου, είτε τον αντίστοιχο του I.B..

Επιμέρους στόχοι:

  • Εισαγωγή στην οικονομική των επιχειρήσεων (παραγωγή, κόστος κ.α.)
  • Εισαγωγή στα οικονομικά του κράτους (φόροι, ανεργία, πληθωρισμός κ.α.)
  • Διεθνή οικονομικά (εμπόριο, εισαγωγές – εξαγωγές, νομίσματα κ.α.)
  • Εισαγωγή στην έννοια της ανάπτυξης της οικονομίας