Οι δραστηριότητες της Σχολικής Ψυχολογικής Υπηρεσίας στα Εκπαιδευτήρια « Ο Πλάτων» αφορούν σε δύο βασικούς τομείς, την πρόληψη και την παρέμβαση, με τη μορφή αξιολόγησης και συμβουλευτικής.


Εξίσου σημαντικοί και οι δύο τομείς, η αποτελεσματικότητά των οποίων βασίζεται, μεταξύ άλλων και στην αποδοχή της «φιλοσοφίας» ότι, η ενδεχόμενη «δυσλειτουργική» συμπεριφορά ενός μαθητή, αποτελεί πρώτα από όλα έκφραση δυσλειτουργίας στο ευρύτερο σύστημα, είτε αυτό αναφέρεται στο σχολικό περιβάλλον είτε στην οικογένεια είτε στο συνδυασμό των δύο.


Σε αυτή τη βάση λειτουργεί μια ψυχολογική υπηρεσία, η οποία προάγει τη συνεργασία Σχολείου- Οικογένειας.
Στη Σχολική Ψυχολογική Υπηρεσία των Εκπαιδευτηρίων «Ο Πλάτων» μπορούν να απευθύνονται γονείς, μαθητές, δάσκαλοι και καθηγητές.

Ο τομέας της πρόληψης αφορά σε όλες τις ενέργειες της υπηρεσίας, μέσω των οποίων διευκολύνεται η προσαρμογή και προλαμβάνεται η εμφάνιση ανεπιθύμητων συμπεριφορών.


Πραγματοποιούνται επισκέψεις από την Ψυχολόγο στα τμήματα του Παιδικού Σταθμού, του Προνηπίου, του Νηπίου αλλά και στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, προκειμένου να υποστηριχθεί η κοινωνική και συναισθηματική προσαρμογή των μαθητών και να διευκολυνθεί το έργο των εκπαιδευτικών.


Στις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού και στο Γυμνάσιο, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτοναι αυτοβούλως το Γραφείο Υποστήριξης Μαθητών, προκειμένου να ζητήσουν συμβουλευτική σε θέματα συναισθηματικής, κοινωνικής ή μαθησιακής φύσεως.


Στο Λύκειο, ήδη από το 2008 πραγματοποιούνται ομάδες Εφήβων. Στόχος τους είναι η προετοιμασία των εφήβων μαθητών, μέσω βιωματικών διαδικασιών, για την ψυχοκοινωνική τους ωρίμανση και προσαρμογή, τόσο σε θέματα συναισθηματικής όσο και προσωπικής ανάπτυξης.


Σημαντικές για τον τομέα της πρόληψης είναι οι συχνές επισκέψεις ειδικών επιστημόνων, προερχόμενοι από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς, οι οποίοι ευαισθητοποιούν τους μαθητές σε κοινωνικά θέματα και θέματα αυτοδιαχείρισης, όπως εξαρτήσεις από ουσίες (ναρκωτικά, αλκοόλ, κάπνισμα), σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, διατροφικές διαταραχές, εξάρτηση από το διαδίκτυο κ.ά. 


Παράλληλα διεξάγονται ομιλίες με θεματολογία γενικού και ειδικού ενδιαφέροντος που απευθύνονται κυρίως σε γονείς .

Ο τομέας της παρέμβασης αφορά στην άμεση και έγκαιρη διαχείριση ψυχοσυναισθηματικών δυσκολιών μέσα στο σχολείο. 


Πραγματοποιούνται αξιολογήσεις μαθητών σχολικής και εφηβικής ηλικίας σε επίπεδο γνωστικό, μαθησιακό, συναισθηματικό, κοινωνικών δεξιοτήτων και προσωπικότητας.
Επίσης, παρέχονται υπηρεσίες συμβουλευτικής γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Η επικοινωνία με τους γονείς είναι πρωταρχικό μέλημα και ειδικότερα η συνεργασία ανάμεσα στους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, την Ψυχολόγο αλλά και τον εκάστοτε ειδικό που σχετίζεται με το μαθητή.

Καλή σχολική χρονιά!
Σχολικός Ψυχολόγος,
MSc. 
Ταγκαλάκη Αλίκη